REŽANJE NA ZVEZDE: Lamborghini Huracan EVO RWD Spyder

Italijanski proizvođač supersportskih automobila predstavio je novi model u svojoj ponudi, Huracan EVO u kabriolet verziji sa 610 „konja“ koji pokreću zadnje točkove

U Lamborghinijevom opusu već decenijama unazad dominiraju atraktivni, ekskluzivni i nadasve snažni automobili sa integalnim pogonom. Međutim, renomirana marka iz Sant'Agata Bolognese, s vremena na vreme „počasti“ ljubitelje „zadnje vuče“ ponekim modelom sa pogonom na zadnje točkove.

Tako je sada ugledao svetlost dana Huracan EVO RWD Spyder, atraktivni kabriolet utemeljen na kupeu Huracan EVO RWD koji je debitovao protekle godine. Sa njim deli gotovo sve komponenente, izuzev mekog platnenog krova koji može da se sklopi i rasklopi za 17 sekundi. Ovaj „striptiz“ može da izvede i u vožnji – sve dok brzina kretanja ne premaši 50 km/h.

Iza kokpita nalazi se centralno postavljen V10 motor koji iz 5,2 litra zapremine oslobađa 610 KS pro 8.000 obrtaja u minutu, uz maksimalni obrtni moment od 560 Nm pri visokih 6.500 0/min. Za prenos snage do zadnjih točkova angažovan je sedmostepeni robotizovani menjač sa dvostrukim kvačilom.

Tehnologija izrade tzv. hibridne šasije, u kombinaciji aluminijuma i ugljenikovih polimera, omogućila je da atraktivni dvosed sa znakom čuvenog bika ostane na 1.509 kg suve mase, uz fenomenalan odnos snage i mase od 2,47 kg po KS. U skladu sa tim su i performanse – ubrzanje do „stotke“ traje 3,5 sekundi dok maksimalna brzina doseže do 324 km/h.

Naravno, ovako snažan automobil sa pogonom nazad je prilično zahtevan za vožnju pa u skladu sa tim jako važnu ulogu ima sistem za kontrolu trakcije. Performance Traction Control System i dalje ima tri režima rada – Strada za ulicu, Sport za dinamičnu vožnju i Corsa za stazu, ali je specijalno prilagođen koncepciji pogona na zadnje točkove.

Lamborghinijevi automobili poznati su po fenomenalnom urliku njihovih V10 i V12 „mašina“, a koliko do toga drži slavna italijanska marka pokazuje podatak da zadnje staklo može pritiskom na taster „nestane“, bilo da je krov spušten ili podignut, a sve to kako bi vozač i suvozač mogli da uživaju u što neposrednijem zvuku motora.

Prava mala pikanterija za one koji su spremni da izdvoje minimum 175.838 evra plus porez, koliko iznosi početna cena za osnovni model bez dodatne opreme.

Uroš Dedić/TopSpeed