REDEFINISANJE LUKSUZA: Mercedes-Benz EQS

Mercedes je i zvanično predstavio novi i ujedno najluksuzniji model u svojoj ponudi električnih EQ modela, po imenu EQS, kao svojevrsni električni pandan „klasičnoj“ S-klasi

Aktuelna Mercedes-Benz S-klasa dobila je svog „blizanca“, i to na električni pogon, u vidu Mercedes-Benz EQS limuzine, koja je upravo doživela svoju svetsku premijeru, nakon što je prethodne nedelje Mercedes prikazao izgled enterijera i revolucionarnog Hyperscreen displeja.

Automobil je baziran na novoj EVA platformi (Electric Vehicle Architecture), koja će poslužiti kao osnova i za buduće električne modele EQE, EGE SUV i EQS SUV, kao pandane E-klasi, GLE i GLS modelima. Sa njom stiže i sistem upravljanja na sva četiri točka kao i vazdušno oslanjanje.

Što se tiče vizuelnog nastupa, serijska verzija EQS ostala je prilično dosledna EQS Vision konceptu, koji je prikazan 2019. godine, karakterističnim tzv. cab-forward dizajnom (kabinski deo pozicioniran napred) i vrlo kratkim, gotovo nepostojećim „repom“.

Vozilo je dugačko čak 5216 mm, što će reći da se nimalo ne može smatrati kompaktnim, široko je 1926 mm, a visoko svega 1512 mm, uz izuzetno veliko međuosovinsko rastojanje od čak 3210 milimetara, što je za 106 mm duže od aktuelne S-klase. Uz sve to, tu je i rekordni koeficijent otpora vazduha od svega 0,20!

Enterijer smo već imali priliku da upoznamo, kada je Mercedes predstavio revolucionarni jednodelni Hyperscreen displej, koji se prostire preko cele instrument-table, a inkorporira tri zasebna ekrana, između ostalog, i jedan za suvozača.

Kada je reč o pogonu, EQS 450+ verzija je opremljena asinhronim elektromotorom koji se nalazi na zadnjoj osovini, a koji obezbeđuje 333 KS i 568 Nm što je dovoljno da se do 100 km/h stigne za 6,2 sekunde, uz maksimalnu brzinu limitiranu na 210 km/h.

Snažniji EQS 580 4MATIC poseduje dva elektromotora, za svaku osovinu po jedan, koji u kombinaciji pružaju 523 konjske snage i čak 855 Nm obrtnog momenta. Samim tim, i performanse su impresivnije – svega 4,3 sekunde je potrebno do „stotke“.

Za električnu energiju je zadužena litijum-jonska baterija kapaciteta 107,8 kWh, koja obezbeđuje autonomiju do 770 kilometara, a Mercedes je za narednu godinu najavio i manji bateriju koja će biti osetno cenovno pristupačnija, uz, sasvim logično, manju autonomiju.

Pored pomenutih verzija, Mercedes najavljuje već sada i AMG varijantu koja bi trebala da se pojavi krajem ove godine, u sličnoj konfiguraciji kao i EQS 580, s tim da će AMG verzija raspolagati sa preko 700 konjskih snaga i 1000 Nm obrtnog momenta.

Cena za EQS još uvek nije zvanično saopštena, ali se najavljuje da će biti u rangu aktuelne S-klase, odnosno da će startovati od oko 110.000 evra.

Đorđe Pavićević/TopSpeed