PRVI SUV U PONUDI: Aston Martin predstavio DBX

Aston Martin je i zvanično predstavio svoj prvi SUV u ponudi koji je dobio naziv DBX, a pokreće ga V8 motor poreklom iz AMG odeljenja

Nakon višemesečnog „tizovanja“ fotografijama prototipova sa testiranja, a zatim i slika enterijera, Aston Martin je napokon i zvanično predstavio svoj prvi SUV u ponudi koji će se zvati DBX.

Dužina vozila iznosi 5,04 metra što ga po veličini pozicionira tačno između konkurenata kao što su Porsche Cayenne i Bentley Bentayga, s tim da je DBX niži od oba rivala, dok je međuosovinsko rastojanje od 3,06 metara veće i od Cayenne, i od Bentayge.

Aston Martin DBX koristi aluminijumsku platformu, ali čak i pored toga, masa praznog vozila iznosi impresivnih 2245 kilograma, što je opet za gotovo 400 kilograma manje u odnosu na konkurenciju.

Za pogon je odabran 4,0-litarski V8 motor iz AMG odeljenja, koji obezbeđuje 550 konjskih snaga pri 6500 obrtaja u minutu, kao i 700 Nm obrtnog momenta, već od 2200 o/min.

Prema fabričkim podacima, ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi oko 4,5 sekundi, što je impresivno kada se u obzir uzme masa od preko dve tone, dok je maksimalna brzina nešto preko 290 kilometara na čas.

Snaga se prenosi na sva četiri točka, s tim da je DBX opremljen elektronski kontrolisanim centralnim i zadnjim diferencijalom, u cilju rasporede obrtnog momenta, ne samo po osovinama, već i „vektorisanja“ između točkova.

U normalnim uslovima, zadnji točkovi dobijaju 100% snage, a ukoliko je potrebno, sistem može da preraspodeli do 50% obrtnog momenta i na prednju osovinu.

DBX je opremljen i sistemom adaptivnog oslanjanja gde se klirens može povećati za 45 mm, odnosno spustiti za 50 mm u odnosu na normalan položaj, a vozaču je na raspolaganju 6 režima rada (četiri za vožnju po asfaltu i dva off-road).

Predstavljeni model bio je opremljen velikim naplacima od 22 inča, „obuvenim“ u Pirelli pneumatike, a iza njih „kriju“ se veliki kočioni diskovi od 410 milimetara napred sa 6-klipnim čeljustima, dok su pozadi diskovi od 390 mm.

Enterijer DBX-a je, kao što se to od Aston Martina i očekuje, više nego luksuzan, a kako se navodi, svi prekidači i komande dizajnirani su posebno baš za DBX. Tu je i veliki LCD ekran na centralnoj konzoli, dok se ispred vozača nalazi drugi, na kojem je prikazana instrumentacija.

Aston Martin DBX se već sada može poručiti, i to po ceni od 193.500 evra (u Nemačkoj), a prve isporuke zakazane su za drugi kvartak 2020. godine.

Đorđe Pavićević/TopSpeed