POVRATAK ŠESTOCILINDRAŠA: Porsche Cayman i Boxster GTS 4.0

Porsche je odlučio da u standardnu ponudu modela Cayman i Boxster ipak uvrsti i šestocilindarski bokser agregat, pored do sada raspoloživih četvorocilindarskih turbo jedinica

Za sve ljubitelje Porschea i njihovih šestocilindarskih bokser motora stiže vest koja će ih obradovati – u aktuelnu ponudu modela Cayman i Boxster, pored do sada aktuelnih četvorocilindarskih turbo agregata, u GTS verzijama sada dolaze i 4,0-litarski šestocilindarski motori.

Zapravo, novi motor i nije „nov“ budući da je već isporučivan u Caymanu GT4, kao i u Boxster Spyder, i to u verziji od 420 konjskih snaga, koja se „vrtela“ do 8000 o/min, ali će sada biti u ponudi i kod nešto „praktičnije“ GTS verzije oba pomenuta modela.

To znači da se dosadašnji 2,5-litarski četvorocilindarski turbo benzinac od 365 KS u aktuelnoj GTS verziji „povlači“ i na njegovo mesto dolazi 4,0-litarski bokser od 400 konjskih snaga koji je „uparen“ sa 6-stepenom manuelnom transmisijom dok će PDK menjač biti dostupan kasnije.

Zahvaljujući njemu, ubrzanje do 100 km/h iznosi 4,5 sekundi, što je za svega desetinku sporije od Caymana GT4, odnosno Boxster Spyder, koji su za 20 „konja“ snažniji dok maksimalna brzina iznosi 293 kilometara na čas.

GTS 4.0 verzije opremljene su Porscheovim sistemom aktivnog oslanjanja (PASM), koji omogućava za 20 mm manji klirens u odnosu na „obične“ verzije, a tu je i mehanički „šper“ diferencijal sa mogućnošću vektorisanja obrtnog momenta.

Cena Cayman GTS 4.0 startuje od 81.926 evra (u Nemačkoj) dok je za Boxster GTS 4.0 neophodno izdvojiti 83.949 evra (u Nemačkoj).

Đorđe Pavićević/TopSpeed