PORODICA SE ŠIRI: Porsche predstavio model 911 Targa

Jedan od najpopularnijih sportskih automobila na tržištu, Porsche 911, dobio je novu karoserijsku verziju – tzv. Targa izdanje, koje je na pola puta između kupea i klasičnog kabrioleta

Oni koji iole prate sportske automobile i njihovu istoriju, znaju da Targa koncept nije nov te da su i Porsche, kao i Ferrari, još '60-ih i '70-ih nudili modele u ovakvom izdanju, koji predstavlja alternativu ljubiteljima „otvorenog krova“ koji i dalje preferiraju kupeovkse forme, a kabrioleti im se čine „previše otvorenim“.

Jedna od najbrojnijih „porodica“ trenutno na tržištu sportskih automobila, svakako je Porscheova 911 u generaciji 992, koja pored klasičnih kupea, verzija sa 4x4 pogonom i kabrioleta, sada ima i Targa varijantu, tačnije dve, budući da su u ponudi Targa 4 i Targa 4S – oba sa pogonom na sva četiri točka.

To znači da je Porsche ponudio verziju koju pokreće već poznati 3,0-litarski twin-turbo bokser od 385 „konja“ za osnovnu Targa 4, kao i snažniju jedinicu od 450 konjskih snaga, koja se nalazi u Targa 4S. Slabiji model do 100 km/h stiže za 4,2 sekunde dok 4S to obavlja za svega 3,6 sekundi.

Ono što treba naglasiti da baš kao i kod prethodne generacija, i nova Targa poseduje automatizovan sistem otvaranja i zatvaranja tvrdog krova koji se „skladišti“ iza zadnjih sedišta, kojem treba oko 19 sekundi da se zatvori, odnosno otvori.

Targa koncepcija uticala je i na povećanje mase, koja je u odnosu na kupe teža za oko 60 kilograma, što znači da je sa 1640 kg ukupne mase, ovo ujedno i najteži Porscheo 911 na tržištu. Šta više, Targa je za oko 5 kilograma teža čak i od kabriolet verzije sa platnenim krovom.

Iako se modeli serijski isporučuju sa 8-stepenim PDK menjačem, opciono je moguće, bez doplate, odabrati i 7-stepenu manuelnu transmisiju u kombinaciji sa Sport Chrono paketom. Takođe, opcioni je i kočioni sistem sa karbonsko-keramičkim diskovima, dok je PASM (Porsche Active Suspension Management) sistem deo serijske ponude.

Porsche je objavio i cene za novu verziju, te tako 911 Targa 4 startuje od 128.486 evra, dok za Targa 4S treba izdvojiti 143.956 evra.

Đorđe Pavićević/TopSpeed