POPUNJAVANJE PRAZNINA: Audi predstavio Q4 e-tron i Q4 e-tron Sportback

Nakon koncepta koji je prikazan 2019. godine, a zatim i sredinom prošle godine u Sportback izdanju, sada stiže i serijska verzija Audijevog kompaktnog električnog SUV modela Q4 e-tron

Audi je predstavio serijsku verziju kompaktnog SUV modela Q4 e-tron, koji je u formi koncepta najavljen još 2019. godine u Ženevi, a zatim i sredinom prošle godine u Sportback izdanju.

Kao što se i iz naziva modela može zaključiti, Q4 e-tron jeste automobil kojeg pokreće električna energija, a ujedno je i prvi serijski Audi koji koristi Volkswagenovu modularnu MEB platformu, namenjenu električnim automobilima, koju već koriste VW ID.4 i Škoda Enyaq iV.

Novitet je dugačak 4.588 milimetara i visok 1.632 mm, što će reći da se i po dimenzijama pozicionira između aktuelnih Q3 i Q5 modela. Uz to, može se pohvaliti i odličnim koeficijentom otpora vazduha od svega 0,26 za Sportback verziju, odnosno 0,28 za „obični“ Q4.

Kada je reč o pogonu, Audi nudi tri različite verzije. Ponuda startuje Q4 e-tron 35 modelom, koji koristi baterije kapaciteta 52 kWh koje napajaju elektromotor od 170 KS i 310 Nm, smešten na zadnjoj osovini. Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi devet sekundi, tok je maksimalna brzina limitirana na 160 km/h.

Snažnija verzija jeste Q4 e-tron 40, koji ima veće baterije od 77 kWh, ali i snažniji elektromotor od 205 KS. Maksimalna brzine je takođe limitirana na 160 km/h, a ubrzanje do 100 km/h iznosi 8,5 sekundi. Najveća razlika je u autonomiji, koja ovde iznosi 520 km, umesto 340 kilometara.

Trenutno najsnažnija verzija u ponudi jeste Q4 e-tron 50 quattro koji poseduje dva elektromotora (jedan i na prednjoj osovini), koristi takođe baterije od 77 kWh, a raspolaže sa kombinovanih 300 „konja“ i 460 Nm obrtnog momenta. Ubrzanje do 100 km/h iznosi 6,2 sekunde dok je maksimalna brzina limitirana na 180 km/h.

Ono što u Audiju naročito naglašavaju jeste izašan prostor u enterijeru, gotovo na nivou Q7, uz najmodernije sisteme pomoći vozaču. Tu je digitalna instrumentacija od 10,25 inča (opciono 12,3-inčni displej), dok se serijski dobija i 10,1“ ekran infotejnment sistema (opciono dostupan 11,6 inča MMI Plus).

Što se cena tiče, osnovni Q4 e-tron 35 startuje od 41.900 evra, dok je Sportback verzija za 2000 evra skuplja. Model Q4 e-tron 40 košta 47.500 evra dok za Q4 e-tron 50 treba izdvojiti 52.900 evra. U Audiju najavljuju da će Q4 e-tron u prodajne salone stići tokom juna ove godine.

Đorđe Pavićević/TopSpeed