POKAZIVANJE MIŠIĆA: Cupra predstavila novi Leon

Španski proizvođač automobila SEAT, odnosno njegov sportski ogranak Cupra, predstavio je novog Leona, koji pored standardnog dvolitarskog turbo motora, sada dolazi i kao plug-in hibrid u Leon e-Hybrid verziji

Kao što je i najavljeno još prošle nedelje, krajem ove debitovao je novi Leon, i to u sportskom Cupra izdanju, što će reći da se na njemu nalazi logo novog sportskog ogranka, a ne znak SEAT-a.

Četvrta generacija Leona predstavlja dalju evoluciju aktuelnog modela, uz veće iskorake po pitanju dizajna nekih od elemenata vozila, kao što su, na primer, zadnje svetlosne grupe, odnosno svetlosna “traka” koja ih povezuje.

Uz popularni hečbek, SEAT, odnosno Cupra, predstavio je i karavan verziju Sportstourer, jednako sportskog karaktera, kako u vizuelnom nastupu, tako i kada je reč o performansama. Pa čak i nešto više, no, o tome nešto kasnije...

Svakako, suština Cupra Leona nalazi se ispod karoserije, tačnije, ispod “haube”. Standardni Leon pokretan je dobro poznatim EA888 2,0-litarskim turbo benzincem koji je dostupan u verziji od 245 i 300 konjskih snaga, kako u hečbeku, tako i u Sportstoureru.

No, ono što je interesantno jeste da je karavan ovaj put dobio još snažniju jedinicu od čak 310 konjskih snaga, uz koju se serijski isporučuje i pogon na sva četiri točka 4Drive. Uz sve verzije isporučuje se DSG menjač, kao i elektronski “šper” diferencijal.

Uz pomenuti 2.0 TSI motor, Cupra Leon dolazi i u e-Hybrid verziji koju pokreće kombinacija 1.4 TSI turbo benzinca od 150 KS i elektromotora od 115 “konja”, te je ukupna deklarisana snaga 245 KS i 400 Nm obrtnog momenta. Autonomija u čisto električnom režimu iznosi oko 60 kilometara zahvaljujući baterijama od 13 kWh.

Interesantno je i to što se vizuelno, verzije od 245 i 300 konjskih snaga mogu razlikovati po završecima izduvnog sistema, budući da slabija verzija raspolaže sa dvostrukim izduvnicima, dok onaj od 300, odnosno 310 “konja” ima dve “dvocevke”, tj. četiri izduvnika.

Enterijer je očekivano u sportskom duhu, sa digitalnom instrumentacijom, kao i displejem infotejnment sistema dijagonale 10,1 inč, koji se nalazi visoko, na centralnoj konzoli. Treba napomenuti i to da se prikaz digitalne instrumentacije menja u zavisnosti od odabranog režima rada, te poseduje i tzv. Sport mod.

Đorđe Pavićević/TopSpeed