PODMLAĐIVANJE: Jaguar predstavio restilizovani F-Pace

Nakon četiri godine tržišnog života, Jaguar je modernizovao svoj najveći SUV model F-Pace, koji sada stiže sa unapređenim enterijerom, a tu je i nova plug-in hibrid verzija

Otprilike na polovini predviđenog tržišnog života, nakon debija 2016. godine, Jaguar je „podmladio“ svoj prvi (više ne i jedini!) i najveći SUV pod imenom F-Pace, koji je pored diskretnih „kozmetičkih“ izmena, dobio i novu pogonsku jedinicu, ali i moderniji enterijer.

Ono što se na prvi pogled može primetiti jesu nešto „tanje“ svetlosne grupe u LED tehnologiji, kako napred, tako i pozadi, novi „branici“, nešto drugačija „hauba“ kao i veći gril sa izmenjenom strukturom, odnosno dizajnom rešetke.

Ipak, najviše pažnje posvećeno je unutrašnjosti, koja je sada ne samo modernija, već i bogatije opremljena. Pre svega, tu su znatno kvalitetniji materijali, kao i potpuno novi infotejnment sistem Pivi Pro, koji je debitovao na novom Land Rover Defenderu, a koji kod F-Pace poseduje zakrivljeni displej, dijagonale 11,4 inča.

Što se pogona tiče, na raspolaganju je šest agregata – tri dizela i tri benzinca, od kojih sve verzije dolaze opremljene pogonom na sva četiri točka, kao i 8-stepenim automatskim menjačem. No, najveću pažnju izaziva novi PHEV P400e, koji je ovih dana debitovao i kod Land Rover Defendera.

U pitanju je 2,0-litarski turbo benzinac, „uparen“ sa elektromotorom od preko 140 konjskih snaga. Zajedno isporučuju više nego impresivnih 400 „konja“ (404 KS) i 640 Nm obrtnog momenta, što je dovoljno da F-Pace do 100 km/h stigne za 5,3 sekunde. Autonomija u čisto električnom režimu iznosi oko 60 kilometara.

Kada je reč o ceni, ona startuje od 52.800 evra za osnovnu verziju, što je za oko 7.500 evra više u odnosu na dosadašnji model, a penje se na čitavih 70.000 evra za PHEV P400e verziju. Naredne godine, očekuje se i sportski SVR model, pokretan 5,0-litarskim V8 motorom za mehaničkim kompresorom.

Đorđe Pavićević/TopSpeed