PERJANICA PONUDE: Volkswagen ID.4 GTX

Nakon predstavljanja električnog krosovera ID.6, namenjenog kineskom tržištu, Volkswagen sada proširuje ponudu u okviru game ID.4 modela, predstavljajući najsnažniji model GTX

Volkswagenova ID porodica električnih vozila nastavlja da se širi, što kada je reč o potpuno novim modela, tako i kada su u pitanju verzije već predstavljenih automobila, kao što je ID.4 koji je upravo dobio svoju najsnažniju verziju GTX.

Ovo je ujedno prvi član ID porodice koji je dobio svoju “top varijantu”, nešto poput GTI, GTD i GTE oznaka kod klasičnih modela, a sličan “recept” biće primenjen i kod drugih modela iz električne ID game vozila.

Vizuelno, GTX se od običnog ID.4 razlikuje po usisnicima vazduha koji su “finiširani” u sjajno crnoj boji, a u istoj nijansi je i krov, kao i repni spojler. Potpuno nov je zadnji “branik” sa takođe novim difuzorom vazduha, koji ujedno deluje više sportski, a izmenjena je i “grafika” unutar svetlosnih grupa.

Enterijer je takođe unapređen u odnosu na regularni ID.4, sa drugačijom kombinacijom boja, upotrebom crvenog “štep” konca, a dostupna su, doduše opciono, i sportska sedišta. Tu je i digitalna instrumentacija od 5,3 inča, a pored 10-inčnog infotejnment sistema, opciono je dostupa i onaj od 12” dijagonale.

No, ipak je najvažnije ono što se krije ispod “lima”, a u pitanju su dva elektromotora, jedan sinhroni na zadnjoj osovini od 204 KS i jedan asinhroni za prednje točkove, koji ukupno oslobađaju maksimalnih 299 konjskih snaga, dostupnih u periodu od 30 sekundi.

Ubrzanje do 100 km/h iznosi 6,2 sekunde dok je maksimalna brzina limitirana na 180 kilometara na čas. Za napajanje energijom zadužene su litijum-jonske baterije, kapaciteta 77 kWh, koje obezbeđuju maksimalnu autonomiju od 480 km, a uz pomoć brzog punjača od 125 kW, moguće je za 30 minuta “dopuniti” energije za oko 300 kilometara autonomije.

I to nije sve, jer Volkswagen nudi i opcioni Sport paket koji stiže sa 15 mm kraćim oprugama, a nudi i progresivno upravljanje. Sport Plus paket pruža i DCC Adaptive Chassis Control sistem, onaj koji poseduju i Volkswagenove čistokrvne “R” verzije, sa adaptivnim amortizerima.

Cena GTX verzije u Nemačkoj startuje od 50.415 evra, s tim da Volkswagen nudi šest različitih paketa opreme – Design, Comfort, Infotainment, Assistance i Sport i Sport Plus (koji sadrži sve), u zavisnosti od preferencija kupaca.

Đorđe Pavićević/TopSpeed