PAKLENI MAČOR: Dodge Durango SRT Hellcat najsnažniji serijski SUV na svetu!

Dodge je predstavio SUV model Durango u SRT Hellcat verziji, po ugledu na Charger i Challenger modele, što ga sa 710 „konja“, ujedno čini i najsnažnijim serijskim SUV-om na svetu

Titulu najsnažnijeg serijskog SUV modela donedavno je držao Jeep Grand Cherokee Trackhawk, koji se mogao pohvaliti da iz 6,2-litarskog V8 motora sa mehaničkim kompresorom, oslobađa 707 konjskih snaga i 875 Nm obrtnog momenta.

Sada, ta titula prelazi u ruke, ne toliko konkurenta, koliko „rođaka“, budući da je takođe reč o modelu brenda iz FCA grupacije. Dodge Durango u SRT Hellcat izdanju, po ugledu na već dobro poznate modele Charger i Challenger, može da se pohvaliti da iz istog agregata, oslobađa par „konja“ više.

To je sasvim dovoljno, dakle, da sa 710 KS i 875 Nm, bude proglašen najsnažnijim serijskim SUV-om na svetu, kojem je od 0 do 100 km/h potrebno svega 3,7 sekundi, dok mu maksimalna brzina dostiže 290 kilometara na čas. Uz to, drag deonicu od ¼ milje prelazi za 11,5 sekundi!

Kako bi se tolika količina snage i obrtnog momenta adekvatno prenela na podlogu, Durango SRT Hellcat, preko 8-stepenog TorqueFlite automatskog menjača, snagu prenosi na sva četiri točka, a za direktan kontakt sa podlogom, zaduženi su pneumatici Pirelli Scorpion Zero 295/45 ZR20, dok su dostupni i Pirelli P-Zero u istoj dimenziji.

Pomenuti 6,2-litarski V8 HEMI zaista je posebna priča, koji poseduje “radilicu” od kovanog čelika, klipovi su takođe izrađeni kovanjem specijalne legure, “glava” motora izrađena je od aluminijumske legure, izduvni ventili “punjeni” natrijumom u cilju što boljeg hlađenja dok se mehanički kompresor, zapremine 2,38-litara, “vrti” i do 14.600 obrtaja, a obezbeđuje pritisak natpunjenja i do 0,8 bara.

Tu su i četiri režima rada – Street (Auto), Sport i Track, kao i Custom koji omogućava vozaču da individualno podesi željene parametre. Dodge Durago SRT Hellcat je opremljen i tzv. Launch Control sistemom koji se aktivira pritiskom na taster.

Uz njega, tu je i Launch Assist sistem koji detektuje eventualna “poskakivanja” točkova pri naglim startovima koji mogu dovesti do oštećenja pogonskih vratila, te prilagođava obrtni moment motora kako bi se ostvarilo optimalno prianjanje.

Enterijer je obogaćen premijum materijalima, poput Nappa kože, proštepane belim koncem. Unapređen je i infotejnment sistem na Uconnect 5, koji omogućava razna podešavanja, od klimatizacije, do samih modova vožnje, a sve preko 10,1-inčnog displeja, osetljivog na dodir. Uz to, tu je i 4G LTE Wi-Fi hotspot kao i zasebni displeji od 9 inča na naslonima prednjih sedišta, za putnike pozadi, koji podržavaju Blu-Ray video reprodukciju.

Kako je najavljeno, proizvodnja ovog modela uskoro startuje, a krajem leta trebala bi biti poznata i cena ovog „paklenog mačora“ od preko 700 „konja“.

Đorđe Pavićević/TopSpeed