OSVEŽENJE U PONUDI: FIAT Tipo Cross

FIAT je restilizovao aktuelni model Tipo, pritom predstavljajući i njegovu soft-road verziju pod nazivom Cross

Italijanski gigant je u popriličnoj „ofanzivi“ ovih dana, te je nakon modela 500 3+1, a zatim i restilizovane Pande, sada predstavio i „osveženi“ Tipo, i to u sve tri karoserijske verzije (hečbek, limuzina i karavan), pet godina nakon njegovog debija na evropskom tržištu.

I to nije sve, jer je pored „kozmetičkih“ unapređenja, Tipo dobio i novu verziju Cross, po ugledu na druge FIAT-ove modele (Panda, 500L, itd.) koja vizuelno koketira sa off-road vozilima, a u realnosti, nudi tek nešto veću praktičnost van asfalta.

Paket podrazumeva nove „branike“, dodatke poput zaštitnih ploča podvozja, plastične oplate blatobrana, kao i krovne nosače na karavan verziji. Uz to, Tipo Cross je dobio i veće pneumatike koji doprinose povećanju klirensa za 40 mm, uz nešto drugačije trimovano oslanjanje.

Pored navedenih elemenata, svaka verzija se sada može pohvaliti i novom prednjom maskom na kojoj se sada nalazi ispisan naziv FIAT, umesto dosadašnjeg logotipa, a tu su i nove svetlosne grupe u LED tehnologiji. Kupcima su na raspolaganju tri paketa – Tipo, City Life i Life, kao i dva u Cross verziji (City Cross i Cross).

Kada je reč o enterijeru, Tipo se može pohvaliti digitalnom instrumentacijom, dijagonale 7 inča umesto klasičnih analognih pokazivača, dok se na vrhu centralne konzole nalazi displej infotejnment sistema, dijagonale 10,25“, osetljiv na dodir, u koji je implementiran Uconnect5 sistem iz novog FIAT 500.

Što se motorizacije tiče, restilizovani Tipo je dobio i novi 1,0-litarski trocilindarski turbo benzinac GSE T3 od 100 konjskih snaga, koji maksimalni obrtni moment od 190 Nm dostiže već pri 1500 o/min, a trebaloo bi da zameni postojeći 1,4-litarski atmosferski agregat od 95 „konja“.

Uz benzinca, FIAT i dalje na evropskom tržištu nudi dizel verziju 1.6 Multijet, koja dolazi u dve verzije snage – od 95 i 130 „konja“ (ranije 120 KS), a koja ispunjava najnovije Euro 6D Final emisione norme. Za sada nije poznato da li će se u ponudi naći i slabiji 1.3 Multijet, kao i 1.4 T-Jet turbo benzinac.

Cena restilizovanog modela Tipo na evropskom tržištu startovaće od 13.900 evra, a prve isporuke planirane su za kraj novembra.

Đorđe Pavićević/TopSpeed