OSVEŽENJE NA TRŽIŠTU: Volkswagen T-Roc Cabriolet

Iako je tržište kabriolet modela u klasi SUV, odnosno krosover vozila više nego malo, gde se na prste jedne ruke mogu nabrojati konkurenti, u Volkswagenu očigledno smatraju da ima dovoljno prostora i potražnje za ovim tipom vozila

Uz to, jedini kompaktni automobil iz Volkswagena „bez krova“ u poslednjih godinu-dve bio je Beetle („Buba“) čija je proizvodnja nedavno prestala. Imajući to u vidu, VW je predstavio T-Roc Cabriolet, koji bi trebalo relativno lako da pronađe svoju ciljnu grupu.

Kabriolet verzija je u odnosu na regularni T-Roc „izgubila“ zadnji par vrata i B-stub, a za „pokrivanje“ enterijera zadužen je meki, platneni krov, smešten u deo prtljažnog prostora. Takođe, i zadnja klupa je u tu svrhu nešto manjih dimenzija, sa prostorom za samo dve osobe.

Takođe, interesantno je i to da je međuosovinsko rastojanje povećano za 40 mm u odnosu na „obični“ T-Roc, na 2630 milimetara, a veća je čak i ukupna dužina vozila, koja sada iznosi 4268 mm. Prtljažni prostor sada ima korisnu zapreminu od svega 284 litre.

Krov se zatvara pritiskom na taster, potrebno mu je svega devet sekundi za otvaranje/sklapanje, a sve to može se uraditi pri brzinama do 30 km/h. Prema informacijama, dobar deo mehanizma krova baziran je na sistemu koji je koristio Golf VI Cabriolet, do 2016. godine.

U cilju ukrućenja karoserije, budući da T-Roc Cabriolet nema ni krov, ni B-stubove, Volkswagen je primenio dodatne „upornice“, a ojačani su i A-stubovi. Interesantno je da VW nije objavio podatak o masi vozila, odnosno za koliko je T-Roc Cabriolet teži u odnosu na „obični“ model.

Volkswagen je za pogon spremio 1,0-litarski trocilindarski TSI turbo benzinac od 115 KS i 200 Nm koji u saradnji sa 6-stepenim manuelnim menjačem, snagu isporučuje na prednje točkove. Tu je i novi 1.5 TSI od 150 „konja“ i 250 Nm, uz koji se opciono može dobiti i 7-stepena DSG transmisija.

Đorđe Pavićević/TopSpeed