ORUŽJE ZA PISTU: Bugatti predstavio model Bolide

Misteriozni automobil koji je Bugatti nedavno najavio i zvanično je ugledao svetlost dana. Reč je o modelu Bolide, koji je, kako se tvrdi, najekstremniji, najbrži i najlakši automobil ove prestižne marke

Pre par dana, najavili smo debi novog Bugattijevog hipersportskog automobila, o kojem se gotovo ništa nije znalo, osim misteriozne brojke 0,67 za koju se špekulisalo da predstavlja odnos snage i mase vozila.

I baš tako, Bugatti je predstavio novi model po imenu Bolide, koji poseduje odnos od 0,67 kilograma po konjskoj snazi, što će reći da uz prilično malu masu od 1240 kilograma, raspolaže sa fantastičnih 1850 konjskih snaga!

Za to je, pre svega, zaslužan famozni 8,0-litarski W16 quad-turbo motor, koji je, prema tvrdnjama inženjera, napokon pokazao svoje prave mogućnosti, sa oko 250 „konja“ više nego li go Chiron Super Sport 300+ modela. To je postignuto upotrebom novih turbo punjača, kao i modifikacijom usisnog i izduvnog sistema.

No, ovo je možda više marketinški trik jer se navedene performanse postižu koristeći 110-oktanski benzin, odnosno trkačko gorivo, dok je koristeći benzin od 98 oktana, motor na gotovo identičnom nivou kao kod Chiron Super Sport 300+.

Da nije ipak sve samo u motoru, govori i činjenica da je Bugatti Bolide opremljen kočionim sistemom gde keramičke diskove hlade karbonsko-titanijumski „ventilatori“, odnosno svojevrsne radijalne turbine, kako bi se temperatura kočnica održala na optimalnom nivou.

Sistem oslanjanja je praktično trkački, sa tzv. pushrod sistemom i horizontalno postavljenim amortizerima, a većina komponenti izrađena je od titanijuma, kako bi se smanjila masa, a zadržala potrebna čvrstoća i krutost celokupnog sistema.

Što se „karoserije“ tiče, ona je uglavnom izrađena od ugljeničnih vlakana, ima izuzetno malu masu, a istovremeno aerodinamički elementi obezbeđuju pritisak na podlogu od čak 1800 kg na zadnjoj osovini i 800 kg na prednjoj, pri brzini od 320 km/h.

Kako u Bugattiju navode, ovaj beskompromisni trkač teoretski dostiže maksimalnu brzinu preko 500 km/h, jedan krug na Le Mans Circuit de la Sarthe obiđe za 3:07,1 (brže nego LMP1 prototip), dok mu krug na Nurburgring Nordschleife trjae 5:23,1 minut, što je za svega par sekundi sporije od rekorda Porsche 919 Evo.

Bugatti Bolide je za sada u formi koncepta, bez detaljnijih informacija o tome da li će ići u serijsku proizvodnju ili će biti namenjen isključivo trkačkim serijama. Neki ga već vide kao konkurenta u novoj Le Mans Hypercar klasi, koja bi krajem naredne godine trebala da startuje.

Đorđe Pavićević/TopSpeed