NOVI TALAS ELEKTRIFIKACIJE: Debitovao Nissan Ariya

Na pola puta između SUV-a i monovolumena, električni Nissan Ariya “puca na visoko” u klasi vozila u kojoj se nalaze Volkswagen ID 4 i Tesla Model Y

Kao što je i najavio pre par dana, Nissan je danas i zvanično predstavio novi električni model po imenu Ariya, koji je koncepcijom nalazi na pola puta između klasičnog SUV-a i monovolumena, a uz model Leaf, predstavlja drugi Nissanov električni model u serijskoj proizvodnji.

Ono što je interesantno i svakako pohvalno jeste da je i serijska verzija ovog automobila ostala prilično dosledna konceptu koji je predstavljen prošle godine na Salonu automobila u Tokiju, a na njoj je debitovao i novi identitet brenda, koji će postepeno dobiti i ostali modeli u ponudi.

Model Ariya, dugačak 4595 mm, sa međuosovinskim rastojanjem od 2775 mm, karakteriše jeste i podatak da je ovo ujedno prvi automobil koji koristi CMF-EV platformu Renault-Nissan-Mitsubishi grupacije za električna vozila, koja obećava daleko veću agilnost i modularnost od dosadašnje.

Kako je saopšteno, postojaće dve glavne verzije kada je reč o pogonskim jedinicama – sa jednim elektromotorom na zadnjoj osovini kao i sa dva elektromotora, za svaku osovinu po jedan. Tako osnovni Ariya pogonjen jednim elektromotorom od 215 KS koji pokreće zadnje točkove, napaja se električnom energijom iz baterija kapaciteta 63 kWh, a poseduje autonomiju od 360 kilometara.

Snažnija verzija poseduje dva elektromotora, po jedan za svaku osovinu, što ga ujedno čini 4x4 vozilom, koji ukupno oslobađaju 240 konjske snage, napajaju se strujom iz baterija kapaciteta 87 kWh, a takva verzija Ariya se pohvaliti autonomijom od 500 kilometara.

Nissan napominje i da je kod ove verzije implementiran novi e-4orce sistem pogona, koji je inspirisan onim u supersportskom GT-R, iako je, naravno, razlika u tipu pogona očigledna. Treća verzija jeste Ariya e-4orce, takođe sa dva elektromotora, koja se može pohvaliti snagom od 275 KS, baterijom od 63 kWh i autonomijom od 340 kilometara.

Perjanica ponude jeste Ariya e-4orce Performance koja iz baterija kapaciteta 87 kWh i dva elektromotora oslobađa 390 “konja” i čak 600 Nm, a poseduje “domet” od 400 kilometara. Ova verzija do “stotke” ubrzava za svega 5,1 sekundu dok je maksimalna brzina limitirana na 200 km/h.

Ponuđeno je tri režima rada – Standard, Eco i Sport, dok verzije sa e-4orce pogonom poseduju još i Snow mod koji optimalno koristi 4x4 pogon na klizavim podlogama, kakav je sneg. Takođe, Nissan Ariya je moguće voziti i u regenerativnom režimu, kada se koristi praktično samo jedna pedala (“gas”).

Enterijer je minimalistički, sa dva velika digitalna displeja, dijagonale 12,3 inča – jedan za glavnu instrumentaciju, dok je drugi, na vrhu centralne konzole, “mozak” infotejnment sistema. Na centralnom tunelu nalazi se “ručica” kojom se reguliše rad transmisije. Uz to, podržane su i glasovne komande, kao i 4G mreža.

Cene još nisu poznate, a imajući u vidu da će prodaja na evropskom tržištu startovati tek početkom naredne godine, očekuje se da budu saoštene tokom jeseni.

Đorđe Pavićević/TopSpeed