NOVA ŠKODA OCTAVIA: Prostranija i sa mnogo više mogućnosti za povezivanje

Još bolja, prostranija, bezbednija, sa više mogućnosti za povezivanje i još emotivnija - lansiranjem četvrte generacije najprodavanijeg modela, Škoda je osvojila nove dimenzije

Šezdeset godina nakon što je proizvodnja modela OCTAVIA počela još 1959, Škoda sada predstavlja najbolji model od svog ponovnog pokretanja 1996. godine. Četvrta generacija modela Octavia će nastaviti da bude srce brenda i najprodavaniji model. Sa više od 6,5 miliona proizvedenih automobila, najprodavaniji Škoda model je dugi niz godina bio ikona brenda, kako na domaćem češkom tržištu, tako i na mnogim drugim tržištima širom sveta. Razlozi za ovo su očigledni: odlikuje se modernim dizajnom i modernim tehnologijama, efikasnošću, praktičnošću i visokim kvalitetom; nudi ogroman prostor i izuzetan odnos cene i kvaliteta.

Nova Octavia je dodatno porasla i, zahvaljujući novim proporcijama i poslednjem razvoju Škoda dizajnerskog jezika, sad je još emotivnija i dinamičnija od svog prethodnika. Sa dužinom od 4.689 mm, hatchback verzija je 19 mm, a Combi verzija 22 mm duža od treće generacije modela. Širina je porasla za 15 mm. Zapremina prtljažnika kod Combi verzije, koja je najveća u segmentu, porasla je za 30 l i sada iznosi 640 l. Hatchback verzija ima zapreminu od 600 l – 10 l više nego kod prethodne generacije.

Novi prednji branik i novi oštri prednji farovi vizuelno oduševljavaju i imaju LED tehnologiju za kratka svetla, duga svetla i dnevna svetla kao standard. Zadnja svetla, kočiona svetla i svetla za maglu takođe koriste LED tehnologiju. Novodizajnirani, plitki krovni nosači naglašavaju produženu siluetu modela Octavia Combi, dok hatchback verzija izgleda skoro kao coupé. Aluminijumski točkovi mogu biti veličine do 19 inča i daju svim modelima snažan izgled. Crystal crna, Lava plava i Titanium plava su nove boje dostupne za model Octavia; Chrome i Dynamic paketi su dodatna opcija.

U novodizajniranom enterijeru, Octavia nudi novi dvokraki volan, koji može imati opciju grejanja i – ukoliko se naruči u multifunkcionalnoj varijanti – dolazi sa novim kontrolnim dugmićima i točkićima, omogućavajući vozaču da upravlja sa 14 različitih funkcija bez pomeranja ruku s volana. Instrument tabla, koja je takođe redizajnirana, je modularna i može biti raspoređena na različitim nivoima, a sastavni deo nje je veliki samostojeći centralni ekran.

Centralna konzola je elegantna i ukrašena hromiranim detaljima – baš kao i nove lajsne i ručke. Novi i mekani na dodir materijali daju enterijeru vrhunski izgled, dok novo LED ambijentalno osvetljenje pruža poseban vizelni doživljaj osvetljavajući prednja vrata i instrument tablu, a izbor čini deset boja – može se podesiti i kombinacija boja. Takođe se mogu odabrati i koordinirani scenariji osvetljenja.

Opciona, posebno udobna Ergo sedišta, koja pored drugih opcija nude električnu funkciju masaže, dostupna su po prvi put u brendu Škoda. U navišoj verziji mogu biti opremljena funkcijom ventilacije i nositi pečat Nemačke kampanje za zdravlje leđa. Opcioni head-up ekran je još jedna novina u brendu Škoda. Projektuje najvažnije informacije kao što su brzina, navigacija, detektovani saobraćajni znaci i aktivne asistencije direktno na vetrobransko staklo koje može imati i opciju grejanja.

Multifunkcionalni Maxi DOT sa ekranom u boji od 4.2 inča dolazi kao standard. Trozonski Climatronic debituje u modelu Octavia. Upotrebom KESSY sistema, sada bilo koja od četvoro vrata automobila se mogu prva otvoriti. Standardna oprema takođe uključuje električne podizače stakala i elektromehaničku parking kočnicu. Škoda Octavia je sada dostupna sa akustičnim prenjim prozorima, koji smanjuju buku spolja.

Nova Octavia je prvi Škoda automobil koji koristi „shift-by-wire“ tehnologiju za upravljanje DSG-om, koji elektronski prenosi odabranu brzinu do menjača. Na mestu već poznatog DSG-a, nalazi se novi kontrolor modula na centralnoj konzoli sa malim prekidačem za odabir moda vožnje kao i dugme za parking mod. Inovativni full LED matrix farovi dostupni su kao opcija, omogućavajući vozaču da stalno ostavlja duga svetla bez zaslepljivanja drugih učesnika u saobraćaju.

Full LED zadnja svetla sa kristalnim elementima i dinamičkim indikatorima pravca su još jedna opcija. Celokupna ponuda novih bezbednosnih sistema, kao što su Collision Avoidance Assist, Turn Assist, Exit Warning i local Traffic Warning, su takođe premijerne u brendu ŠKODA. Druge karakteristike koje su novina za model Octavia uključuju Panoramski prikaz, Side Assist i prediktivni tempomat, koji - zajedno sa novom verzijom sistema za prepoznavanje saobraćajnih znakova i Lane Assist sistemom, poznatom kao Traffic Jam Assist i Emergency Assist – čini sveobuhvatni Travel Assist sistem. Upotrebom „Using Hands-on Detect“, ovaj sistem takođe proverava da li su ruke vozača na volanu. Do devet vazdušnih jastuka, uključujući vazdušni jastuk za kolena vozača i zadnje bočne vazdušne jastuke, štiti putnike u slučaju sudara.

Nikada pre Octavia nije bila efikasnija, ekološkija i dostupna sa toliko alternativnih pogona kao u četvrtoj generaciji. Po prvi put, serijskoj proizvodnji se dodaje plug-in hibrid, Octavia iV. Neki benzinski pogonski agregati, koji su dodatno optimizovani, sada su opremljeni inovativnom mild hybrid tehnologijom, dok dizel agregati dolaze iz poslednje EVO generacije i emituju do 80% manje NOx. Širok raspon pogonskih sklopova isporučuje od 110 PS do 204 PS. Sa 17,7 kg prirodnog gasa (CNG) u rezervoaru, Octavia G-TEC može da pokrije do 523 km u ekološkom i efikasnom CNG režimu.

U modelu Octavia iV, 1.4 TSI benzinski motor i elektromotor isporučuju izlaznu snagu od 150 kW (204 PS). Sa kapacitetom od 37 Ah pružaju 13 kWh energije, litijum-jonska baterija visokog napona pruža potpuno električno napajanje do 55 km u WLTP ciklusu. Verzija e-TEC je opremljena poslednjom generacijom EVO motora. 1.0 TSI ili 1.5 TSI benzinski pogonski agregati se odlikuju mild hibridnom tehnologijom kada su opremljeni DSG-om.

Korišćenjem 48-voltnog motora i litijum-jonske baterije od 48- volti, moguće je regenerisati energiju kočenjem čime se pruža podrška motoru sa unutrašnjim sagorevanjem, tako da automobil može da krstari sa potpuno neaktivnim motorom. EVO dizel motori primenjuju novi tretman izduvnih gasova sa dvostrukim doziranjem gde AdBlue se ubrizgava ispred dva katalitička konvertera koji su postavljeni jedan iza drugog. Dinamička kontrola šasije uključuje odabir moda vožnje, koji je opcioni i sada dolazi sa točkićem u različitim režimima vožnje, omogućavajući vozaču da menja individualne parametre kao što su suspenzija i karakteristike upravljanja ili rad DSG menjača prema svojim potrebama.

Octavia ima u ponudi četiri infotainment sistema iz poslednje generacije sa ekranima od 8,25 do 10 inča. Nekima od njih se može upravljati gestom ili glasom preko Laura Škoda digitalnog asistenta. Najnapredniji Columbus infotainment sistem može, po prvi put, da prikaže mapu navigacionog sistema u drugačijem uvećanju na ekranu Virtual Cockpit-a od 10.25-inča (koji je sada još lakši za upotrebu).

Ova nova funkcija može se podesiti pomoću slajdera koji se nalazi ispod ekrana, koji se takođe može koristiti za podešavanje jačine zvuka. Zahvaljujući ugrađenoj eSIM kartici, Octavia je uvek online; pristup poslednjim ŠKODA Connect mobilnim uslugama je uvek moguć. Ovo uključuje eCall, koji je obavezan u EU, sveobuhvatne aplikacije za daljinski pristup i infotainment aplikacije. Automobil je opremljen sa do pet USB-C portova za punjenje ili povezivanje uređaja i USB stikova, od kojih jedan može biti smešten na konzoli iznad retrovizora.

Izvor: PR Škoda Srbija