NEŠTO SASVIM NOVO: Debitovao novi Nissan Qashqai

Paralelno sa Hondinin predstavljanjem novog HR-V, i Nissan je prezentovao novu, treću generaciju krosovera Qashqai, koji je samo što se vizuelno dosta razlikuje od prethodnika, već koristi i potpuno novu platformu, kao i isključivo hibridni pogon

Slučajno ili ne, Nissan i Honda su u istom danu predstavili treće generacije svojih krosover modela, te smo sada u prilici da vidimo novi Qashqai, koji ima veoma težak zadatak – da nastavi stopama uspeha svojih prethodnika, koji su bili jedni od lidera u ovom segmentu.

Novitet je nešto veći u odnosu na prethodnika, za 35 mm u dužinu i 32 mm u širinu, a znatno je izmenjen i izgled prednjeg dela vozila, kojeg sada odlikuje Nissanov novi V-Motion dizajn, već viđen na manjem modelu Juke.

Ono što je naročito važno istaći jeste da automobil koristi značajno unapređenu CMF-C platformu Renault-Nissan-Mitsubishi alijanse, koju koristi i novi Mitsubishi Outlander, predstavljen pre par dana. Uz olakšanu karoseriju, novi Qashqai se može pohvaliti i za 60 kg manjom masom u odnosu na prethodnika.

Pomenutu platformu, osim što karakteriše MacPherson sistem oslanjanja napred i pozadi, omogućava i jednostavnu implementaciju električnog pogona, tačnije, hibridnih sistema, koji će činiti okosnicu novog Qashqai.

U pitanju su dve verzije – prva, nešto konvencionalnija, jeste ona koju pokreće 1,3-litarski turbo benzinac sa 12-voltnim mild-hybrid sistemom. U verziji snage od 138 ili 156 KS, “uparen” je sa 6-stepenim manuelnim ili Xtronic CVT menjačem (snažniji motor) i opcionim 4WD pogonom.

Druga verzija je nova u evropskoj ponudi i čini je ePower pogon koji se sastoji od 1,5-litarskog benzinca od 154 konjske snage kao i elektromotora od 140 kW, a sam sistem raspolaže sa ukupno 187 “konja”, odnosno samo snagom elektromotora.

Ako ste se zapitali kako sad to, e upravo je to ono što je interesantno kod ovog sistema - benzinski motor se koristi isključivo za pokretanje elektromotora, te da nije povezan sa transmisijom, odnosno pogonskim točkovima, a elektromotor ne zahteva baterije koje povećavaju masu vozila.

U Nissanu navode da je ovaj sistem “organizacije” pogonske jedinice znatno efikasniji jer benzinski motor može uvek da radi u optimalnom režimu, što smanjuje potrošnju goriva i emisiju CO2, dok elektromotor koji pokreće točkove pruža maksimalni obrtni moment već od samog starta.

Što se enterijera tiče, novi Qashqai je dobio bogatiju opremu, ali i kvalitetnije materijale koji bi trebali da stvore premijum utisak. Tu je novi 9,0-inčni displej multimedijalnog sistema, osetljiv na dodir, dok se ispred vozača nalazi 10,8-inčni head-up displej.

Cene novog Qashqai se još uvek očekuju, kao i informacija kada se može očekivati u prodajnim salonima širom Evrope.

Đorđe Pavićević/TopSpeed