NEŠTO SASVIM DRUGAČIJE: Debitovao novi Hyundai Tucson

Hyundai je predstavio novu, četvrtu generaciju svog popularnog SUV-a Tucson, kojim južnokorejska marka sada već “cilja” na premijum segment

Iako od Hyundaija, pa i KIA Motorsa, tokom godina već očekujemo da je gotovo svaka naredna generacija nekog modela sasvim “nova priča”, pre svega kada je reč o dizajnerskom pristupu, ovaj put je Hyundai novim Tucsonom otišao korak dalje.

Nakon prikazivanja koncepta Vision T, krajem 2019. godine, bilo je jasno da će uskoro uslediti i nova generacija Tucsona, te da će, ukoliko ostane koliko-toliko verna konceptu, biti nešto sasvim novo u odnosu na aktuelno izdanje.

Četvrta generacija Tucsona poseduje drastično drugačiji vizuelni nastup, koji će, kako u Hyundaiju najavljuju, biti jedinstven za ovaj model. Potpuno novi, veliki gril u sebi “krije” novu tehnologiju tzv. parametričkih LED svetlosnih grupa koje se praktično i ne vide dok nisu uključena.

Svojim dizajnom, na prvi pogled podsećaju na neke američke SUV modele, dok je zadnji deo takođe revolucionaran u odnosu na dosadašnje Hyundai modele, sa svetlosnom “rešetkom” koja se prostire čitavom širinom prtljažnih vrata, a glavna svetla grupisana u segmente koji podsećaju na prednje “farove”.

U odnosu na prethodnika, novi Tucson ima za 10 mm veće međuosovinsko rastojanje, a zahvaljujući nešto većim spoljašnjim dimenzijama, Hyundai obećava za 26 mm više prostora za kolena putnicima na zadnjim sedištima. Uz to, prtljažnik se, kod verzije sa prednjim pogonom, može pohvaliti i sa 620 litara zapremine.

Enterijer je, u skladu sa aktuelnim trendovima, maksimalno “digitalizovan” te se ispred vozača, a iza novog volana, nalazi digitalna instrumentacija dijagonale 10,25 inča. Sličan ekran, iste veličine, postavljen je i na vrhu centralne konzole, kao “mozak” infotejnment sistema.

Što se tiče pogonskih jedinica, Hyundai je za osnovni model spremio 1,6-litarski T-GDI turbo benzinac od 150 konjskih snaga, “uparen” sa 6-stepenim manuelnim menjačem, koji snagu šalje na prednje ili sva četiri točka. Ovaj motor koristi se i kod tzv. mild-hybrid verzija sa 48-voltnim elektro-sistemom.

Moguće ga je dobiti u verziji od 150 ili 180 “konja”, uz koje se opciono nudi i pogon na sva četiri točka, dok je izbor transmisije potpuno novi 6-stepeni iMT (Intelligent Manual Transmission) manuelni menjač bez pedale kvačila ili 7-stepeni menjač sa dvostrukim kvačilom.

Već u startu ponuđena je i hibridna verzija koja takođe koristi 1,6-litarski turbo benzinac, u kombinaciji sa elektromotorom od 60 KS koji se “strujom” napaja iz baterija kapaciteta 1,49 kWh. Ukupna deklarisana snaga iznosi oko 230 “konja” i 350 Nm, uz njega, isporučuje se 6-stepeni automatski menjač.

Za narednu godinu najavljen je i plug-in hibrid (PHEV), koji će iz kombinacije 1,6-litarskog T-GDI agregata i elektromotora oslobađati 265 konjskih snaga. Što se tiče “naftaša”, u ponudi je 1.6 CRDi turbo dizel sa mild-hybrid tehnologijom, snage 136 KS, sa 7-stepenim DCT menjačem i opcionim 4x4 pogonom.

Cena novog Tucsona još nije objavljena, ali je jasno da će biti viša u odnosu na odlazeću generaciju, koja u Srbiji startuje od 17.990 evra za 1.6 GDI sa pogonom na prednje točkove i 6-stepenim manuelnim menjačem, u osnovnom Style paketu opreme.

Đorđe Pavićević/TopSpeed