NEŠTO IZMEĐU: Mercedes-Benz GLE 350 de i GLC 300 e 4MATIC

Uz predstavljanje čisto električnih EQ modela, Mercedes dosta pažnje poklanja i hibridnim verzijama te je tako aktuelni GLE obogatio dizel-električnim plug-in hibridom, a GLC benzinskim hibridom

U pitanju je automobil baziran na standardnom GLE, kojeg 2,0-litarskog turbo dizel motora od 195 KS pokreće i elektromotor koji pruža dodatnih 135 „konja“, te njihova kombinovana deklarisana snaga iznosi oko 315 KS i impresivnih 700 Nm obrtnog momenta.

Ubrzanje do „stotke“ iznosi 6,8 sekundi uz maksimalnu brzinu od 210 km/h. Elektromotor se energijom napaja iz litijum-jonskih baterija, kapaciteta 31,2 kWh, koje mu, prema fabričkim podacima, obezbeđuje autonomiju u čisto električnom režimu vožnje od oko 100 kilometara, i to po novom WLTP ciklusu.

Pri čisto električnoj vožnji, maksimalna brzina je limitirana na 160 km/h, što je više nego dovoljno, čak i za auto-put. Inače, automobil podržava punjenje baterija preko punjača kako naizmenične, tako i jednosmerne struje, te mu je sa naizmeničnim punjačem od 60 kW potrebno svega 30 minuta za dopunu.

Uz pomenuti model, Mercedes je predstavio i nešto manji SUV GLC, i to u verziji GLC 300 e 4MATIC, kojeg pored turbo benzinskog 2,0-litarskog motora, snage 210 „konja“, pokreće i elektromotor od 122 KS, a kombinovana snaga je deklarisana na identične vrednosti kao i GLE 350 de – 315 KS i 700 Nm obrtnog momenta.

Ubrzanje do 100 km/h iznosi 5,7 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 230 km/h. Baterije su znatno manjeg kapaciteta, od 13,5 kWh, koje obezbeđuju autonomiju od oko 40 kilometara, a maksimalna brzina u čisto električnom režimu limitirana je na 130 km/h.

Đorđe Pavićević/TopSpeed