NASLEDNIK McLARENA F1: Debitovao Gordon Murray T.50

Čuveni britanski konstruktor i dizajner, Gordon Murray, nekada deo McLarenovog F1 tima i čovek koji stoji iza legendarnog modela F1, predstavio je sopstvenu kreaciju pod imenom T.50

Gotovo tri decenije nakon što je predstavljen McLaren F1, sada već davne 1992. godine, novi supersportski automobil sa „potpisom“ Gordon Murraya ugledao je svetlost dana.

Reč je o modelu T.50, za kojeg čuveni konstruktor i dizajner tvrdi da je „najčistokrvniji i najlakši supersportski automobil ikada napravljen“, fokusiran isključivo na vozača i njegovo zadovoljstvo u vožnji.

Automobil je izrađen većinom od ugljeničnih vlakana, a baš kao i legendarni McLaren F1, takođe je trosed, sa vozačkom pozicijom u sredini. Naravno, kao i kod svakog pravog supersportskog automobila, motor je pozicioniran centralno, iza kabine.

Kad smo već kod njega, treba reći da je u pitanju atmosferski 4,0-litarski V12 motor kojeg je razvio Cosworth, koji se „vrti“ na čak 12.100 obrtaja u minutu, a oslobađa 663 konjske snage.

Iako ga ne odlikuje prevelika snaga kao što je imaju konkurenti, izuzetno mala masa vozila od samo 986 kilograma čini da se T.50 može pohvaliti visokom specifičnom snagom (odnos snage i mase) od preko 670 konjskih snaga po toni, što konkurenti dostižu tek sa pogonskim jedinicama od blizu 1000 „konja“!

Naravno, imajući u vidu da se radi o Gordon Murrayu, jasno je da je i aerodinamički paket izuzetno sofisticiran, a prema nekim navodima, čak i ispred Brabham BT62 koji je trenutno jedan od lidera na ovom polju.

A u stilu najboljih aerodinamičkih rešenja iz „zlatnog doba“ Formule 1, model T.50 pozadi ima i ogromni ventilator prečnika 400 mm koji ima za cilj da stvori potpritisak ispod vozila i poveća tzv. downforce za čak 50%! Pravi omaž Brabham BT46 bolidu iz 1978. godine, kojeg je, verovatno već pogađate, dizajnirao Gordon Murray!

Model T.50 će se proizvoditi u pogonima kompanija Gordon Murray Automotive, koju je Britanac, inače rođen u Južnoafričkoj Republici, osnovao 2017. godine kako bi „zaokružio“ proces od dizajniranja, preko razvoja do proizvodnje.

Kako je najavljeno, biće proizvedeno 100 primeraka T.50, od kojih će svaki koštati oko tri miliona evra! Već sada, mnogi bogataši već su rezervisali svoje primerke nakon uplate depozite od gotovo 700.000 evra. Drugi deo sume, od oko 800.000 evra trebalo bi da se plati prilikom konfigurisanja vozila, a finalni deo pre preuzimanja.

Đorđe Pavićević/TopSpeed