NAJSNAŽNIJI I NAJBRŽI M IKADA: BMW predstavio M5 CS!

BMW je predstavio CS (Clubsport) verziju aktuelnog M5 modela koja ga čini najsnažnijim serijskim M modelom ikada, sa najboljim ubrzanjem!

Trka za što boljim performansama nikada ne prestaje, čak i kada imate izuzetan serijski proizvod, kao što je aktuelni BMW M5, te je Clubsport (CS) verzija logični korak dalje u smeru ekstremnijih voznih karakteristika i boljih performansi.

I to kakav, jer se ispod haube sada nalazi poznati 4,4-litarski V8 biturbo, ali koji oslobađa čak 635 konjskih snaga kao i 750 Nm obrtnog momenta, dostupnih već od 1800 o/min, pa sve do 6000 obrtaja. Tih 10-ak “konja” više u odnosu na M5 Competition se možda ne čini puno, ali čini M5 CS najsnažnijim serijskim M modelom ikada!

Uz to, zahvaljujući uštedi na ukupnoj masi od 70 kg, ubrzanje iz mirovanja do 100 km/h “spušteno” je sada na tačno tri sekunde, dok mu do 200 km/h treba svega 10,4 sekunde što M5 CS istovremeno čini M modelom sa najboljim ubrzanjem do sada, uz maksimalnu brzinu limitiranu na 300 km/h.

Sve gore navedeno postignuto je finim “štimovanjem” ne samo pogonske jedinice (drugačijim karterom, sistem usisa vazduha, nosačima motora, itd.) već i xDrive sistema pogona na sva četiri točka, oslanjanja koje je niže za 7 mm, kao i transmisije koja sada uglađenije reaguje i isporučuje snagu na točkove.

Za zaustavljanje su tu sada standardne karbonsko-kermaničke kočnice, sa šestoklipnim čeljustima napred i jednoklipnim “plivajućim” pozadi, koja su lakše u odnosu na klasični sistem sa čeličnim diskovima, koji poseduje M5 Competition, za ukupno 23 kilograma.

Interesantno je i činjenica da se u enterijeru nalaze četiri sportska sedišta, tzv. “kadice”, na čijim se naslonima nalazi ugravirana mapa Nurburgring Nordschleife staze, a prednja su ne samo elektropodesiva, već i grejana. Tu je i sportski “M” volan presvučen alkantarom sa polugicama za promenu stepena prenosa od karbona.

Ono što se neće dopasti svima svakako je cena, koja je za čak 50.500 evra viša u odnosu na M5 Competition, te u Nemačkoj startuje od 180.400 evra – cena za koju se može kupiti već znatno egzotičniji supersportski automobil, kao što je, recimo, Porsche 911 Turbo. No, ekskluzivnost svakako da uvek ima svoju cenu...

Đorđe Pavićević/TopSpeed