NAJSNAŽNIJI DO SADA: Volkswagen predstavio novi Golf R

Kao što je i najavljeno, Volkswagen je danas premijerno prikazao novu generaciju Golfa u najsnažnijem „R“ izdanju, koji raspolaže sa 320 „konja“, a do „stotke“ stiže za 4,7 sekundi

Nakon standardnog Golf osme generacije, koji je prikazan još krajem prošle godine, Volkswagen je početkom ove predstavio i tri „sportske“ verzije u vidu popularnog GTI modela, kao i dizel i električne varijante GTD i GTE.

Jedino što je preostalo, ako izuzmemo specijalne edicije, poput GTI Clubsport, jeste Golf R, kao najsnažniji predstavnik ovog modela, koji je upravo ugledao svetlost dana, i to u do sada najreprezentativnijem izdanju.

Vizuelno, Golf R nije, poput nekih konkurenata, „napucan“, što bi se reklo, već je naglasak bio na „sportskoj eleganciji“. Oslanjanje je za 20 mm niže u odnosu na serijsko, napred se nalazi novi spliter, pozadi veliki difuzor vazduha kao i četiri (dve dvostruke) izduvne cevi.

No, bitnije je ono što je „ispod lima“, a u ovom slučaju, to je već poznati, ali unapređeni 2,0-litarski EA888 TSI turbo benzinac koji sada raspolaže sa 320 konjskih snaga i 420 Nm obrtnog momenta. Motor je „uparen“ sa 7-stepenim DSG menjačem, koji snagu šalje na sva četiri točka.

Pomenuti 4MOTION sistem sa Haldex spojnicom obezbeđuje ne samo odličnu trakciju, već je, kao i kod Arteona R i Tiguana R, omogućeno i tzv. vektorisanje obrtnog momenta, odnosno raspodela između levog i desnog točka na zadnjoj osovini u cilju bolje vozne dinamike.

I to nije sve, jer je Volkswagen odlučio da Golf R učini znatno „zabavnijim“ nego li do sada, te je po ugledu na Ford i njegov Focus RS, Golfu R podario i režim rada Drift, gde se većina snage isporučuje na zadnje točkove, a sistem kontrole stabilnosti prilagođava ovom modu.

Uz Drift, Golf R ima i Special režim rada koji je, kako u Volkswagenu tvrde, optimizovan za stazu, i to Nurburgring Nordschleife. U poređenju sa Race modom, Special ima nešto mekše trimovano oslanjanje, upravo prilagođeno neravnom asfaltu „Zelenog pakla“.

Prema fabričkim podacima, novi Volkswagen Golf R iz mirovanje do 100 km/h stiže za 4,7 sekundi, što je za dve desetinke brže nego li kod prethodnika, dok je maksimalna brzina limitirana na 250 km/h. Opciono, uz R Performance paket, koji donosi i veći zadnji spojler, kao i 19-inčne naplatke, ograničenje se podiže na 270 km/h.

Enterijer je obogaćen sportskim sedištima sa plavim detaljima, sportskim volanom, pedalama od nerđajućeg čelika, kao posebnim modovima softvera infotejnment sistema, karakterističnim samo za Golf R. Digitalna instrumentacija ima i mogućnost horizontalne podele displeja na obrtomer i preporuku stepena prenosa kada se vozi u manuelnom režimu DSG menjača.

Cena novog Golf R još nije objavljena, ali se očekuje da će startovati osetno preko 40.000 evra, s obzirom da GTI verzija u Nemačkoj kreće od 37.607 evra, a da GTI Clubsport košta 40.225 evra.

Đorđe Pavićević/TopSpeed