NAJAVA ZA 400Z: Nissan predstavio Z Proto Concept!

Nakon višegodišnjeg iščekivanja, Nissan je napokon i zvanično najavio skori dolazak naslednika aktuelnog 370Z predstavljanjem koncepta Z Proto

Ljubitelji kultnog Datsun 240Z sigurno da imaju čemu da se raduju jer je Nissan, nakon višegodišnjih odlaganja, napokon „ubrzao tempo“ i predstavljanjem Z Proto koncepta, najavio skori dolazak najnovijeg u nizu „Z“ modela, koji će najverovatnije poneti ime 400Z, odnosno Fairlady Z35, na nekim tržištima.

Igrajući na kartu tradicije i čitavih 50 godina bogatog sportskog nasleđa, Nissan je Z Proto prikazao atraktivnoj „limun žutoj“ boji koja je nekada krasila 240Z, a i sam koncept, iako moderno dizajniran, u sebi, naročito gledano s boka, sadrži određene „crte“ koje asociraju na slavnog pretka.

Zadnji deo vozila izgleda znatno drugačije u odnosu na aktuelni 370Z, pa i 350Z koji mu je „genetski“ sličan već je inspiracija pronađena u nešto starijem 300ZX sa svetlosnim grupama horizontalne orijentacije i svetlosnim segmentima unutar njih.

Kada je reč o dimenzijama, Z Proto Concept je sa 4382 mm dužine, za čak 142 milimetra duži od aktuelnog 370Z, a sa visinom od svega 1310 mm, čak i nešto niži. Imajući u vidu koncepciju i kompaktne dimenzije, slobodno se može reći da će novi „Z“ biti pravi konkurent Porsche Caymanu, Toyoti GR Supra i BMW Z4.

Iako je još u pitanju koncept, može se reći da je enterijer Z Proto krajnje funkcionalan i gotovo serijski, obogaćen digitalnom instrumentacijom, dijagonale 12,3 inča, dok se na centralnoj konzoli nalazi veliki ekran infotejnment sistema, osetljiv na dodir.

Što se tiče pogonske jedinice, Z Proto je ostao veran V6 koncepciji, s tim da je sada motor dobio „pomoć“ u vidu dva turbo punjača. Detaljnijih informacija o motoru još uvek nema, ali se pretpostavlja da je u pitanju unapređeni 3,0-litarski VR30FFTT agregat iz Infiniti Q60 Coupe Red Sport, koji raspolaže sa 406 konjskih snaga i 475 Nm obrtnog momenta.

U Q60 Red Sport, pomenuti motor je „uparen“ sa 7-stepenim automatskim menjačem, što će sigurno biti opcija i kod 400Z, ali je za sada, Z Proto prikaza sa 6-stepenom manuelnom transmisijom, u prilog težnji ka očuvanju tradicije i istinskog uživanja u vožnji. Inače, Q60 sa pomenutim automatikom, do 100 km/h stiže za 4,7 sekundi.

Na samom kraju, i jedna loša vest vezana za Z Proto, odnosno 400Z... Usled uvođenja sve strožijih eko-normi i osetnog pada potražnje za kompaktnim sportskim automobilima na tržištu Evrope, Stari kontinent neće biti u prilici da uživa u novoj generaciji „Z“ modela, koji će biti ponuđen, pre svega, severno-američkom i daleko-istočnom tržišu.

Đorđe Pavićević/TopSpeed