MULTIPRAKTIK: Citroen predstavio C5X

Dugoočekivani luksuzni model Citroena, koji je najavljivan kao naslednik nekada popularnog C5, upravo je debitovao pod nazivom C5X, a predstavlja interesantnu kombinaciju luksuzne limuzine i kupe krosovera

Nakon višemesečnih najavljivanja, „tizovanja“ i informacija „na kašičicu“, napokon je debitovao novi Citroenov model C5X, i to u vidu interesantne kombinacije limuzine i kupe krosovera, sa tzv. Shooting Brake dizajnom zadnjeg dela vozila koji odlikuje karavane (!?).

Da, zvuči pomalo konfuzno, na tipično francuski način, ali se mora priznati da izgleda atraktivno i upadljivo, ili bolje reći, do sada ne baš viđeno na tržištu vozila ove klase. Upravo na to se i odnosu oznaka „X“ u nazivu – na krosover „stajling“ koji je obogatio klasičnu koncepciju limzuine C5.

Određeni elementi vozila inspirisani su radikalnim CXperience konceptom, prikazanim još 2016. godine, dok su drugi delovi karoserije logična evolucija dosadašnjeg dizajna, viđenog na aktuelnim serijskim primercima Citroena, ali i luksuznog DS brenda.

Automobil je dugačaj 4805 milimetara, visok manje od 1,5 metara (1485 mm), uz solidno međuosovinsko rastojanje od 2785 mmm, koje obećava dovoljno komfora za putnike na zadnjim sedištima. Uz to, na raspolaganju je i prtljažni prostor od izdašnih 545 litara zapremine.

Citroen C5X je debitovao u plug-in hibrid verziji koja raspolaže sa 225 konjskih snaga – 1.6 turbo benzinac i elektromtoro, pruža autonomiju u čisto električnom režimu od oko 50 kilometara, pri putnoj brzini do 130 km/h. Tu je i sistem oslanjanja sa tri različita režima rada (nivoa tvrdoće).

Enterijer karakteriše potpuno novi infotejnment sistem sa displejem dijagonale 12 inča, koji podržava glasovne komande, a tu je i opcija personalizacije početnog ekrana, po uzoru na tablet uređaje. Uz pomenuti infotejnment, C5X je opremljen i head-up displejem u boji.

Za sada su informacije o ostalim pogonskim jedinicama, a samim tim i ceni, nepoznate, ali se očekuje da će osnovni model, koji se na tržištu očekuje krajem ove godine, startovati od od oko 30.000 evra.

Đorđe Pavićević/TopSpeed