KVANTNI SKOK: Debitovala Škoda Fabia

Kao što smo već ranije i najavili, Škoda početak maja iskoristila da predstavi novu, četvrtu generaciju svog popularnog modela Fabia koji je sada primetno veći i bogatije opremljen

Najavljivana već nekoliko meseci unazad, nova Škoda Fabia napokon je doživela svoju svetsku premijeru u vidu četvrte generacije, koja sada koristi novu MQB-A0 platformu, na kojoj se već nalaze VW Polo, SEAT Ibiza i Audi A1.

To znači da je konačno napuštena stara PQ osnova koja je u raznim varijantama bila korišćena još od 1999. godine, kada je debitovala prva generacija ovog modela, a nova platforma sa sobom donosi i veće dimenzije vozila, a samim tim i prostraniji enterijer.

Nova Fabia je sa 4108 mm dužine, za 111 milimetara duža od odlazećeg modela, za 48 mm šira, a povećano je i međuosovinsko rastojanje sa 2470 na 2564 milimetra. Ujedno, povećana je i zapremina prtljažnog prostora za 50 litara, na ukupno 380 litara (gotovo kao Golf 8), što je najbolji rezultat u klasi.

Vizuelno, nova generacija predstavlja evoluciju prethodnika, a sve u skladu sa aktuelnim dizajnerskim pravcem koji prate i drugi modeli češkog proizvođača, što se najviše ogleda u svetlosnim grupama i grilu. Uz to, znatno je unapređena i aerodinamika, te je koeficijent otpora vazduha “spušten” sa 0,32 na 0,28.

Što se enterijera tiča, a čija je fotografija već ranije objavljena kao svojevrsni “tizer”, jasno je da je oprema sada bogatija (na primer, grejani volan i vetrobran), a dizajnerski podseća na većeg “rođaka” Octaviu, sa opcionom digitalnom instrumentacijom od 10,25 inča.

Nov je infotejnment sistem sa displejem na centralnoj konzoli, a koji dolazi u tri različite verzije: osnovni Swing sa displejem od 6,2 inča i četiri zvučnika, zatim Bolera sa ekranom od 8,2 inča, Bluetooth konekcijom i surround zvukom i najviši Amundsen koji poseduje “monitor” od 9 inča i najmodernije aplikacije za povezivanje.

Kada je reč o pogonskim jedinicama, na raspolaganju su isključivo benzinski motori, počevši od trocilindarskog 1,0-litarskog MPI motora od 65 “konja” ili 80 “konja” sa kojima se isporučuje 5-stepeni manuelni menjač. Iznad njega je 1.0 TSI Evo turbo benzinac sa 95 ili 110 KS, koji opciono dolazi i sa 7-stepenim DSG menjačem.

Vrh ponude rezervisan je za 1,5-litarski TSI turbo benzinac koji oslobađa 150 konjskih snaga, a od 0 do 100 km/h stiže za 7,9 sekundi. Kao što je još ranije najavljeno, neće biti RS verzije, ali će zato stizati Monte Carlo varijanta kao posebni paket opreme, a koja će eventualno dobiti i nešto snažniji 1.5 TSI agregat.

Cene nove generacije modela Fabia još uvek nisu saopštene, ali se očekuje da startuju iznad 15.000 evra, imajući u vidu opremu koja je ugrađena. Što se tiče same prodaje, novitet se u prodajnim salonima očekuje krajem leta ove godine.

Đorđe Pavićević/TopSpeed