KRAJ PROIZVODNJE: Volkswagen prestaje da pravi Amarok u Evropi

Iz Volkswagena stiže vest da će u maju, u fabrici u Hanoveru, prestati proizvodnja aktuelnog Amarok pikapa, koji se na tržištu nalazi još od 2010. godine

Sve strožije ekološke norme koje su nedavno stupile na snagu u Evropi, primorale su mnoge proizvođače da ulože poprilično u razvoj „čistijih“ pogonskih jedinica ili da privremeno povuku iz prodaje aktuelne modele sa motorima koji ne zadovoljavaju najnovije propise.

Volkswagen je tako primoran da u maju ove godine obustavi proizvodnju Amarok pikapa za evropsko tržište, budući da sam 3.0 V6 TDI motorom, on emituje 231 g/km CO2, što je znatno više od 147 g/km koji je nedavno propisan kao prosečna vrednost u klasi lakih komercijalnih vozila.

Interesantno je napomenuti i to da je prodaja Amaroka znatno skočila, za gotovo 40 procenata, od kada je Volkswagen, umesto 2.0 TDI motora, u svoj pikap počeo da ugrađuje snažni 3.0 TDI V6, što samo dokazuje da je evropsko tržište, uprkos eko normama, i dalje „gladno“ za snažnijim pikap modelima.

Novi Amarok na tržištu se očekuje tek 2022. godine, i to razvijen od strane Forda (baziran na novom Rangeru), kojeg će najverovatnije pokretati motor manje zapremine, pitanje je samo da li će to biti izvorno Volkswagenov 2.0 TDI ili ipak Fordov 2.0 TDCi koji se odnedavno ugrađuje u restilizovani Ranger.

Za to vreme, proizvodnja Amaroka za ostala tržišta će se nastaviti u Volkswagenovim proizvodnjim pogonima u gradu General Pacheco, u Argentini, kao i novootvorenoj fabrici u gradu Relizane, u Alžiru.

Đorđe Pavićević/TopSpeed