KOREJSKA MINI-TRKALICA: Hyundai i20 N

Nakon velikog uspeha “hot hatch” automobila i30 N, Hyundai je odlučio da sličan „recept“ primeni i kada je manji i20 model u pitanju

Sredinom godine, Hyundai je po prvi put potvrdio da uveliko priprema i kompaktni i20 u sportskom „N“ izdanju, kao svojevrsnog „mlađeg brata“ uspešnom „hot hatch“ modelu i30 N, a ujedno i nešto najbliže trkačkom i20 WRC što se može kupiti u prodajnom salonu.

Nakon opsežnih testova na severu Švedske, u test-centru Arjeplog, i20 N je ugledao svetlost dana, kao direktan konkurent Cliu RS, Fiesti ST i drugim sličnim sportskim modelima B-segmenta. Bazira se na unapređenoj platformi serijskog i20, koja je dodatno ukrućena i prilagođena sportskim ambicijama.

Vizuelno, naročito u prepoznatljivo plavo-sivoj nijansi, i20 N podseća dosta na svog „većeg brata“, a u odnosu na serijski i20, razlikuje se, pre svega, po agresivnijem vizuelnom nastupu zahvaljujući unapređenom aerodinamičkom paketu – novim „branicima“, krovnom spojleru kao i difuzoru vazduha pozadi.

Ispod „haube“ nalazi se 1,6-litarski turbo benzinski GDi motor koji oslobađa 204 konjske snage i 275 Nm obrtnog momenta, vozilu mase 1190 kilograma omogućava da iz mirovanja do 100 km/h stigne za 6,7 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 230 km/h.

Pomenuti agregat koristi unapređeni turbo punjač i interkuler, sistem direktnog ubrizgavanja goriva pod pritiskom od 350 bara, kao i novu CWD (Continuously Variable Valve Duration) tehnologiju varijabilnog razvoda ventila, koja, prema tvrdnjama, povećava performanse uz smanjenje potrošnje goriva.

Uz 1,6-litarski GDi turbo motor isporučuje se isključivo 6-stepena manuelna transmisija, prilagođena upravo sportskoj vožnji, a koja poseduje i tzv. Rev-Match sistem automatskog usklađivanja broja obrtaja motora prilikom promene stepena prenosa naniže.

Opciono, kupcima je na raspolaganju i klasični, mehanički „šper“ diferencijal, nazvan N Corner Carving Differential, a unapređen je i sistem oslanjanja, baš kao i kočioni sistem, koji sada napred poseduje kočione diskove čiji je prečnik za 40 mm veći od standardnih.

Interesantno je da je Hyundai u sistem podešavanja parametara vožnje, nazvan N Grin Control System (grin – osmeh zadovoljstva), implementirao i mogućnost kalibracije kočnice kada se koči levom nogom. Tu je i mogućnost podešavanja odziva gasa, nivoa „pomoći“ kontrole stabilnosti, sistema upravljanja, itd.

Cena i20 N još uvek nije saopštena, ali kako je najavljeno, model bi trebao biti jedan od najpristupačnijih u klasi, sa početnom cenom od oko 25.000 evra.

Đorđe Pavićević/TopSpeed