KORAK DO SNA: Ford Mustang GT350R

Ljubitelji američkih muscle car automobila kojima bi Mustang GT500 sa 760 „konja“ bio preveliki zalogaj, dobili su novu temu za razmišljanje

Naime, sportsko odeljenje Ford Performance predstavilo je nešto umerenije i jeftinije verzije Mustang Shelby GT350 i GT350R za 2020. godinu koje su dobile pozajmila pojedina rešenja od najsnažnijeg “brata“.

Unapređena je geometrija oslanjanja, revidirano servo upravljanje, dok je pod “haubom” zadržan poznati V8 koji oslobađa 526 konjskih snaga pri visokih 8.250 o/min i za prenos snage na zadnje točkove koristi isključivo šestostepeni ručni menjač.

Odlikuje ga i specifičan zvuk koji se od ostalih Mustanga razlikuje zbog tzv. „flat plane“ kolenastog vratila sa “rukavcima” u jednoj ravni. Osim što je lakša, ima manju rotacionu inerciju i pruža bolji odziv na gas, prednost ovakve “radilice” je i u tome što zahteva manji karter pa samim tim motor može biti niže pozicioniran.

Kako bi bio maksimalno olakšan, Mustang Shelby GT350R je „oslobođen“ zadnje klupe te poseduje samo dva sedišta, postavljen je na točkove od ugljeničnih vlakana, a u odnosu na GT350 ima veće aerodinamičke dodatke kao što su prednji spliter i zadnji stabilizator, kao i kočione čeljusti, obojene u crveno.

Kada već govorimo o bojama, pripremljene su nove nijanse uključujući ekstrovertnu zelenu i oranž, a tu su i nešto svedenije odnosno klasične boje poput srebrne i crvene.

Performanse nisu objavljene, kao ni cena, ali je Ford Performance podsetio da Mustang Shelby GT500, koji je konkurent Chevrolet Camaru ZL1 od 650 KS i Dodge Challengeru Hellcat od 717 KS, u Americi staje od 74.000 dolara.

Uroš Dedić/TopSpeed