JOŠ JEDAN BLIZANAC: Suzuki Swace na bazi Corolle Touring Sports

Nakon što je nedavno, u okviru strateškog partnerstva sa Toyotom, predstavio model Across, baziran na RAV4, Suzuki je sad prikazao i karavan Swace, koji je zapravo Toyota Corolla Touring Sports

Gama Suzukijevih modela na evropskom tržištu polako se obogaćuje hibridnim modelima koji svoje poreklo vode iz Toyote, pre svega zbog ispunjavanja sve strožijih ekoloških normi, odnosno snižavanja prosečne emisije CO2 u okviru kompletne ponude, gde je model Jimny već prva "žrtva" novih propisa.

Nakon sklapanja dogovora o strateškom partnerstvu sa Toyotom, Suzuki je nedavno prikazao SUV model Across, baziran na aktuelnom RAV4, a sada stiže karavan Swace, koji je, u suštini, Corolla Touring Sports.

Samim tim, vizuelno nema nekih velikih „egzibicija“ i odstupanja od „originala“, osim što je Swace dobio novi prednji deo, sa velikim trapezoidnim grilom, u skladu sa ostatkom Suzukijeve game, baš kao što je to bio slučaj i kod modela Across.

Za pogon je odabran samo jedan motor – hibridna jedinica koju čini 1,8-litarski benzinac od 98 KS i elektromotor snage 72 KS, a koji snagu preko CVT transmisije isporučuje na prednje točkove. U Toyoti Corolli, snaga motora je deklarisana na 120 „konja“, što je dovoljno da do 100 km/h stigne za 11,1 sekundu.

No, ono što je najvažnije za Suzuki jeste emisija CO2 od 99-115 g/km u WLTP ciklusu, odnosno nulta emisija kada se koristi isključivo električna energija iz baterija, u tzv. EV režimu vožnje.

I u enterijeru su primetne sve sličnosti sa Toyotinom modelom, izuzev volana, koji je Suzukijev i na kojem se, logično, nalazi Suzukijev logotip. Tu je i veliki 8-inčni displej infotejnment sistema, osetljiv na dodir, pozicioniran na vrhu centralne konzole, baš kao i kod Corolle.

Suzuki Swace za evropsko tržište proizvodiće se u istoj fabrici odakle stiže i Toyota Corolla – u Burnastonu, u Velikoj Britaniji, a očekivana cena trebala bi da bude manje-više ista kao i kod Corolle, a koja u Srbiji startuje od 24.300 evra.

Đorđe Pavićević/TopSpeed