JEDANAESTA GENERACIJA: Debitovala nova Honda Civic

Nakon prikazanog koncepta krajem prošle godine kojim je najavila novu generaciju modela Civic, Honda je ovih dana i zvanično predstavila serijsku verziju u limuzinskom izdanju, koje će debitovati na severno-američkom tržištu

Svega šest godina od predstavljanja desete generacija modela Civic, Honda je predstavila i njegovog naslednika, i to za sada, u formi limuzine koja je namenjena, pre svega, severno-američkom tržištu, ali i tržištu Jugoistočne Azije, dok će Evropa morati da se “strpi”, ne samo za limuzinu, već i za hečbek verziju.

Sam izgled serijske verzije gotovo da se ne razlikuje od prototipa/koncepta kojeg je Honda prikazala krajem prošle godine, te nekih velikih dizajnerskih iznenađenja nema. Novi Civic deluje luksuznije i veće, te podseća dosta na umanjeni Accord za američko tržište.

Nova generacija je bazirana na unapređenoj platformi prethodnog modela, s tim da je osnova sada nešto kruća, a pruža i veći komfor i bolju voznu dinamiku. U Hondi navode i da je trag točkova sada širi, te da je rekalibrisan sistem električne servo asistencije.

Što se pogonskih jedinica tiče, budući da je ovo verzija namenjena američkom tržištu, jasno je da su i motori prilagođeni američkim ukusima. U ponudi će 2,0-litarski atmosferski benzinac od 150 KS, kao i 1,6-litarski turbo benzinac od 180 “konja” – oba “uparena” sa CVT transmisijom.

Da li će se ovi motori pojaviti i u Evropi, teško je reći, ali je gotovo sigurno da će evropsko tržište dobiti “elektrifikovanu” hibridnu verziju, koju bi najverovatnije pokretao sličan sistem kao i u CR-V Hybrid, što će reći 2,0-litarski benzinac i elektromotor.

Enterijer je potpuno nov u odnosu na prethodnika, sa nešto čistijim formama, pri čemu se najviše ističu ventilacioni otvori koji su sada po celoj širini instrument-table, dok se visoko na centralnoj konzoli nalazi displej infotejnment sistema od 7 ili 9 inča. Nova je i 10,2-inčna digitalna instrumentacija u višem paketu opreme, dok osnovni paket poseduje nešto klasičniji displej 7 inča, sa analognim brzinomerom.

Imajući u vidu da Honda obustavlja proizvodnju svojih modela u britanskim pogonima u Swindonu, između ostalog, i Civica, evropski primerci verovatno će ubuduće stizati iz Japana (fabrika u Suzuki). Hečbek verziju treba očekivati krajem ove godine, dok Type R u najboljem slučaju dolazi tek sredinom naredne godine.

Đorđe Pavićević/TopSpeed