ISKLJUČIVO KAO HIBRID: Treća generacija Honde HR-V stiže u Evropu

Treća generacija popularnog Hondinog krosover modela HR-V u Evropi će se nuditi isključivo sa hibridnim e:HEV pogonskim sistemom

Nova Honda HR-V debitovala je još početkom ove godine, a japanski proizvođač je sada, pored novih fotografija, objavio i tehničke specifikacije vozila koje će se prodavati na evropskom tržištu.

Kao što je i ranije najavljeno, u pitanju je e:HEV hibrid kojeg će pokretati ipak slabiji, 1,5-litarski motor koji se nalazi i u Jazzu, koji u kombinaciji sa dva elektromotora oslobađa 131 konjsku snagu i 253 Nm obrtnog momenta.

Iako se ranije špekulisalo da će novi HR-V možda dobiti 2,0-litarsku jedinicu, koja pokreće veći CR-V hibrid, u Hondi su se ipak odlučili na „downsizing“, a same performanse nisu sjajne, budući da benzinski motor i čak dva elektromotora oslobađaju „samo“ 130 konjskih snaga, što je u današnje vreme malo.

No, i ovde je primenjen sistem kao kod novog Nissan Qashqai, gde benzinski motor zapravo služi kao generator, dok su elektromotori ti koji su, u većini vremena, zaduženi za direktni pogon (Eco i Normal režim rada). U Sport modu, kao i pri većim brzinama, aktivira se i SUS motor.

Honda još uvek nije objavila podatke o prosečnoj potrošnji po WLTP ciklusu, ali je za očekivati da budu blizu onih od Jazza (nešto slabiji, usled veće mase vozila). Takođe, nije poznat ni podatak o ubrzanju, niti maksimalnoj brzini, koja će najverovatnije biti limitirana na 160 km/h.

Kako je najavljeno, novi HR-V e:HEV bi u prodaji širom Evrope trebalo da se nađe krajem ove godine, dok će cena biti naknadno saopštena.

Đorđe Pavićević/TopSpeed