IPAK I NA STAROM KONTINENTU: Renault Arkana stiže u Evropu!

Prvobitno namenjen velikom ruskom tržištu, atraktivni krosover Renault Arkana uskoro će stići i u Evropu

Predstavljen 2018. godine na Salonu automobila u Moskvi, Renault Arkana je prvobitno zamišljen kao atrkativni krosover za veliko rusko tržište, ali druga azijska tržišta u razvoji, koji se proizvodi u fabrici Avtoframos u Moskvi.

No, sve veća potražnja za krosoverima u Evropi očigledno je inspirisala Renault da Arkanu uskoro ponudi i Starom kontinentu, naravno, sa usklađenim specifikacijama koje traži evropsko tržište, počevši od emisije izduvnih gasova, Euro NCAP testova, itd.

Za razliku od „ruske“ verzije, koja je bazirana na B0+ platformi, koju koristi „stari“ Captur i Clio IV, evropska verzija Arkane, dužine 4568 milimetara i međuosovinskog rastojanja od 2720 mm, biće postavljena na CMF-B osnovu, koju koristi Clio V, aktuelni Captur, kao i Nissan Juke.

Kako je najavljeno, u ponudi za evropsko tržište biće 1,3-litarski turbo TCe turbo benzinsi sa mild-hybrid tehnologijom, snage 140 i 160 „konja“, kao i 1,6-litarski E-Tech hibrid od 140 konjskih snaga. Naročito će biti interesantnai RS Line verzija, prikazana na fotografijama, koja je i vizuelno najatraktivnija u ponudi.

U zavisnosti od paketa opreme, Arkana dolazi sa digitalnom instrumentacijom, dijagonale 4,2 inča, 7“ ili 10,2“ dok se isto tako, u zavisnosti od nivoa opreme, isporučuje infotejnment sistem sa displejem od 7 ili 9,3 inča.

Ono što je takođe bitno naglasiti jeste da će se evropska Arkana proizvoditi u fabrici u Busanu, u Južnoj Koreji, koja je plod zajedničke saradnje Renaulta i Samsung Motorsa, gde se trenutno proizvode modeli SM6 (Renault Talisman), QM6 (Renault Koleos), kao i XM3 koji je zapravo južnokorejska verzija Arkane.

Đorđe Pavićević/TopSpeed