INJEKCIJA SNAGE: Restilizovani Hyundai i30 N

Hyundai je ovih dana predstavio restilizovani „hot hatch“ model i30 N, koji pored nešto modernijeg izgleda i bogatije opreme, dolazi i sa novim 8-stepenim DCT menjačem

Nakon što je Hyundai „osvežio“ aktuelnu generaciju modela i30, na red je stigla i sportska, tzv. „hot hatch“ verzija ovog automobila i30 N, kako u hečbek, tako i Fastback izdanju.

Tu je sada nešto drugačiji oblik trapezastog grila, izmenjeni su i usisnici vazduha za hlađenje kočnica, baš kao i svetlosne grupe. Pozadi su izmene nešto diskretnije, i tiču se, pre svega, drugačijeg i većeg difuzora vazduha kroz koji „vire“ dve izduvne cevi većeg prečnika, a svetla za maglu spuštena su niže, iznad difuzora.

No, ono što je bitnije kod ove klase automobila jeste pogonska jedinica. Ona je već dobro poznati 2,0-litarski turbo benzinac od 250 konjskih snaga uz koji se isporučuje 6-stepeni manuelni menjač, odnosno 280 „konja“ (5 KS više u odnosu na pre) u Performance paketu uz koji dolazi i novi 8-stepeni menjač sa dvostrukim kvačilom.

Prema navodima fabrike, poboljšale su se i performanse te sada i30 N do 100 km/h stiže za 0,2 sekunde brže – potrebno mu je svega 5,9 sekundi, dok je maksimalna brzina elektronski limitirana na 250 km/h. Snažniji motor sa DCT menjačem dolazi i sa N Grin Shift režimom rada.

Ovaj mod omogućava tzv. overboost funkciju turbopunjača u trajanju od 20 sekundi, kao maksimalni odziv transmisije (najkraće moguće vreme promene stepena prenosa). Tu je i N Custom podešavanje gde vozač ima mogućnost da sam podesi željene parametre rada motora, oslanjanja, upravljanja i transmisije.

Za kontakt sa podlogom zaduženi su Pirelli P-Zero pneumatici, koji se „kotrljaju“ na novim alu-naplacima od 19 inča, iza kojih se „kriju“ unapređeni i povećani kočioni diskovi, prečnika 360 milimetara. Za razliku od čistokrvnih „hot hatch“ mašina sa mehaničkim, i30 N ovaj put dolazi „samo“ sa elektronski kontrolisanim „šper“ diferencijalom.

Enterijer je, manje-više, poznat od ranije, s tim da se sada na vrhu centralne konzole nalazi 10,25-inčni displej infotejnment sistema, koji nudi poslednju generaciju Hyundaijevog Bluelink sistema povezivanja. Implementirani su i novi bezbednosni sistemi, kao što je detekcija i izbegavanje pešaka, praćenje kolovozne trake, kao i prevencija sudara sa vozilima koja se nalaze u tzv. mrtvoj tački.

Đorđe Pavićević/TopSpeed