FEJSLIFTING: Audi predstavio restilizovani Q5

Nakon modernizacije modela A4, kao i SUV-a Q7, Audi sada predstavlja i restilizovani Q5, koji je dobio mild-hybrid pogonsku jedinicu, kao i unapređeni infotejnment sistem

Vizuelno gledano, modernizovani Q5 je dobio novi, nešto pljosnatiji, ali i širi gril, integrisan u novi „branik“, dok se sa strane nalaze veliki usisnici vazduha. Tu su i restilizovane LED svetlosne grupe, sa novim dnevnim svetlima.

Od ostalih detalja, primetni su i ukrasni elementi na pragovima, koji stvaraju vizuelni utisak većeg klirensa nego što zapravo jeste, a nov je i difuzor vazduha pozadi sa dvostrukim izduvnim cevima, baš kao i „grafika“ u zadnjim svetlosnim grupama.

Što se tiče pogonskih jedinica, Audi je ponudio 2,0-litarski TDI turbo dizel (40 TDI) od 204 KS i 400 Nm, sa mild-hybrid tehnologijom koja podrazumeva starter-generator na 12 volti, kao i kompaktnu litijum-jonsku bateriju. Snaga se preko 7-stepenog S tronic menjača, u okviru quattro sistema, isporučuje na sva četiri točka.

Nešto kasnije, trebalo bi da se pojave i druge dve verzije 2.0 TDI motora, zatim 3,0-litarski V6 TDI, kao i 2,0-litarski TFSI turbo benzinac, koji će biti ponuđen i u TFSI e plug-in hibridnoj verziji.

Kada je reč o enterijeru, restilizovani Audi Q5 je dobio novi centralni displej, dijagonale 10,1 inč, kao i treću generaciju Audijevog MMI infotejnment sistema, koji je, barem kako u nemačkoj kompaniji navode, i do 10 puta brži i sposobniji od prethodnika.

Umesto tradicionalnog rotacionog kontrolera, kroz menije se sada navigira putem touchscreen displeja ili glasovnih komandi, a kako se navodi, navigacioni sistem nudi Google Earth slike visoke rezolucije, kao i podatke o saobraćaju u realnom vremenu.

Unapređeni Audi Q5 će se proizvoditi u San Jose Chiapa fabrici u Meksiku, a na tržištu se očekuje tokom jeseni ove godine. Početna cena za Q5 40 TDI verziju na nemačkom tržištu iznosi 48.700 evra.

Đorđe Pavićević/TopSpeed