EVROPSKA PREMIJERA PERJANICE: Debitovao unapređeni Lexus LS

Lexus danas evropskom tržištu premijerno predstavlja novu, unapređenu verziju limuzine LS, koji donosi nove tehnologije, opremu i dizajnerska rešenja

Lexus je izmenio spoljni izgled modela LS, posvećujući pažnju detaljima koji dizajnerski naglašavaju snagu. Prednji branik je preoblikovan tako da karakteristična vretenasta rešetka maske ima novi, tamno-metalik izgled na unutrašnjim površinama.

Prednje svetlosne grupe su takođe izmenjene i smeštene u usko kućište s trostrukim projektorom koji čini BladeScan, dok su dnevna svetla uklopljena u “L” formu. Novi naplaci od 20 inča, s kontrastom crne boje i svetle mašinske obrade, dostupni su u verzijama višeg paketa opreme.

Manji, dodatni deo prednje maske na donjem delu branika, pomeren je napred, i ima oštrije linije, naglašavajući širinu i izgled vozila. Na verziji F SPORT unutrašnji deo maske je obojen crnom polusjajnom bojom, naplaci su crni s centralnim poklopcem, dok je na zadnjim svetlima korišćena kombinacija sa piano crnom završnom obradom.

Vrhunska uglađenost, prefinjenost i pregršt snage dosadašnjeg modela LS 500h sada su dodatno unapređeni tehničkim rešenjima koja omogućavaju da do izražaja dođu sve prednosti visokonaponske litijum-jon baterije.

Prilikom ovih izmena, Lexus se fokusirao na poboljšanje voznih osobina, povećavajući doprinos koju baterija omogućava elektro-motoru, kao i na dostizanje većeg dometa vozila. Cilj je bio što veći kvalitet vožnje u “normalnim” uslovima, koji čine 90% vremena provedenog na putu, pri čemu vozač samo umereno ubrzava, s malim G silama koje se pritom pojavljuju.

Performanse benzinskog V6 motora s twin-turbo punjačima, kojim je opremljen LS 500 za istočnoevropska tržišta, poboljšane su izmenjenim vremenom promena brzina automatske transmisije sa 10 stepeni prenosa. Unapređena kontrola ubrizgavanja goriva, kao i novi oblik vrha klipova obezbeđuju bogatu smešu goriva i vazduha oko svećice, čime se smanjuje nivo buke, posebno kada je motor hladan.

Mnogo napora Lexus je uložio u razvoj potpuno automatizovanog sistema parkiranja pod nazivom Advanced Park, koji se po prvi put primenjuje na novom modelu LS. Ujedno, to je prvi Lexusov sistem te vrste, i prvi u klasi luksuznih automobile uopšte, koji ima mogućnost memorisanja, odnosno da beleži i pamti mesta koje vozač često koristi, čineći parkiranje još lakšim.

Nakon što uoči parking mesto, vozač aktivira sistem koji onda koristi zvučne talase i panoramsku kameru kako bi se dobio pregled okoline u opsegu od 360 stepeni, sa svim eventualnim preprekama. Sistem automatski proračunava najbolji i najsigurniji manevar za uparkiravanje, ograničavajući brzinu vozila ukoliko je prostor uzak. Sistem funkcioniše bez obzira da li je parking mesto obeleženo linijama, pa čak i ako nema susednih automobila.

Novi LS koristi nove tehnologije kako bi podigao nivo bezbednosti i pomoći vozaču. S modela Lexus RX preuzeto je rešenje svetala pod nazivom BladeScan™, koje pomoću brzorotirajućeg ogledala odbija svetlo sa LED lampi, kako bi se dobilo ujednačeno i pravilno osvetljenje u širem pojasu nego što pružaju standardni LED sistemi.

Ugrađen je takođe novi digitalni retrovizor, koji prikazuje vernu sliku sa zadnje parking kamere. To znači da pogled nije zaklonjen naslonima za glavu ili putnicima, a pregled je bolji i noću ili u vožnji po vremenskim uslovima s puno padavina. Vozač može preći sa standardnog ogledala na digitalni prikaz i podesiti osvetljenost slike, uz podešavanje veličine slike u svim pravcima.

Dodatna unapređenja obuhvataju upozorenje na pešake u krugu od 360 stepeni koje pruža panoramski monitor, kao i novo rešenje zatezanja pojaseva uz pomoć motora (kao dodatak predzatezačima) koji se aktivira kada sistem upozorenja na mogući sudar (Pre-Collision System) detektuje naglo kočenje zbog neizbežnog udara.

Novi LS će koristiti najnoviju Lexusovu generaciju multimedijalnih sistema, s više funkcija i poboljšanim HMI mogućnostima, radi jednostavnog, intuitivnog korišćenja. Sistem se koristi pomoću novog ekrana osetljivog na dodir, dijagonale 12,3 inča, smeštenog na vrhu instrument table, bliže vozaču i zakrenut prema njemu.

TopSpeed Team