DIVLJA MAČKA: Ford Puma ST

Ford je obogatio gamu svojih sportskih modela predstavljajući subkompaktni krosover Puma u ST izdanju

Prvi Fordov SUV namenjen Evropi koji je dobio svoju sportski verziju jeste subkompaktni krosover Puma, koji je upravo prikazan u ST izdanju, te se time pridružio “porodici” koju su do sada činili Focus i Fiesta, na kojoj je Puma, inače, bazirana.

U poređenju sa “običnom” Pumom, ST verzija je vizuelno nešto agresivnija, poseduje novi prednji spliter koji je, prema tvrdnjama Forda, zaslužan za čak 80% povećanja prianjanja na prednjem delu vozila, a redizajnirani su i usisnici vazduha u donjem delu branika, u cilju boljeg hlađenja.

Pozadi, implementiran je novi difuzor vazduha u tamnoj nijansi kroz koji “izviruju” dvostruki završeci izduvnih cevi dok je na gornjem delu vrata prtljažnika krovni spojler sada takođe u tamnoj (crnoj) boji, umesto u boji karoserije, kao što je slučaj kod standardne Pume.

Najveća razlika jeste ispod “haube” gde se sada nalazi 1,5-litarski turbo benzinac, poreklom iz Fieste ST, koji oslobađa 200 konjskih snaga i 320 Nm obrtnog momenta, dostupnog između 2.500 i 3.500 obrtaja u minutu. Uz pomenuti agregat dolazi i 6-stepeni manuelni menjač koji snagu prenosi na prednje točkove.

Za optimalni prenos snage na podlogu zadužen je ne samo mehanički “šper” diferencijal, sa mogućnošću tzv. vektorisanja obrtnog momenta, već i sportski pneumatici Michelin Pilot Sport 4S, koji se nalaze na novim aluminijumskim naplacima od 19 inča.

Vozaču su na raspolaganju tri režima rada – Normal, Eco i Sport, kao i specijalni četvrti Track (staza) u kojem je kontrola proklizavanja deaktivirana, a kontrola stabilnosti svedena na minimum. U tom slučaju, od pomoći su i Recaro sportska sedišta sa izraženom bočnom potporom, .

Kako u Fordu navode, unapređen je sistem upravljanja, koji je sada direktniji i brži, pojačane su kočnice sa većim prednjim kočionim diskovima, a značajno je modifikovano i oslanjanje, uključujući i poprečne stabilizatore, koji su sada kruće u cilju obezbeđenja što bolje vozne dinamike.

Kada smo već kod performansi, treba reći da ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 6,7 sekundi dok je maksimalna brzina 220 kilometara na čas. Cena vozila još nije objavljena, ali imajući u vidu koliko je Fiesta ST skuplja od “obične”, procena je da će Puma ST koštati oko 28.500 evra.

Đorđe Pavićević/TopSpeed