DETELINA SA ČETIRI LISTA: Restilizovana Alfa Romeo Giulia i Stelvio u Quadrifoglio izdanju

Alfa Romeo je predstavio restilizovane verzije modela Giulia i Stelviu u vrhunskom Quadrifoglio izdanju koji se pored unapređenog izgleda, mogu pohvaliti i bogatijom opremom

Dve “perjanice” u trenutnoj ponudi Alfa Romeo brenda svakako su limuzina Giulia Quadrifoglio, kao i SUV Stelvio Quadrifoglio, koji pored izuzetno atraktivnog, agresivnog vizuelnog nastupa, karakteriše i snažna pogonska jedinica, poreklom iz Ferrarija.

Nakon nekoliko uspešnih godina na tržištu, na red je stiglo i “osveženje” u vidu restilizacije, koja obuhvata diskretne vizuelne izmene, pre svega LED svetlosne grupe pozadi, kao i detaljne u sjajno crnom finišu i opcione 21-inčne naplatke kod Stelvia.

Tu su još i novi karbonski gril, kao i poklopci retrovizora i spojler od ugljeničnih vlakana. Uz ove detalje, Alfa Romeo je proširio i paletu boja sa tri nove nijanse – 6C Villa d’Este crvena, GT Junior Orca kao i prilično upečatljiva Montreal zelena.

Unapređenja su primetnija u enterijeru, budući da je centralna konzola redizajnirana, a navodi se da su i upotrebljeni materijali kvalitetniji. Tu je sada infotejnment sistem sa displejem dijagonale 8,8 inča, na kojem se očitavaju i podaci iz Peformance Pages menija, kao što je trenutna snaga, obrtni moment, pritisak turbine, itd.

Ono što je takođe važno napomenuti jeste i da su oba modela sada opremljena Boschovim Level 2 sistemom autonomne vožnje, koji podrazumeva Traffic Jam Assist i Highway Assist, uz već postojeći adaptivni tempomat, detekciju napuštanja kolovozne trake, upozoravanje na vozila u “mrtvnom uglu”, kao i prepoznavanje saobraćajnih znakova.

Nažalost, ukoliko ste očekivali i da će pogonska jedinica dobiti poneko unapređenje, moramo vas razočarati, budući da je 2,9-litarski V6 twin-turbo ostao nepromenjen, što će reći da i dalje oslobađa 510 konjskih snaga i 600 Nm obrtnog momenta.

Alfa Romeo je pružio i opciju titanijumskog izduva firme Akrapovič za karbonskim završecima izduvnih cevi, koji poseduje dva režima rada i omogućava “prigušenje” zvuka pomenutog V6 twin-turbo motora, ali i njegov pravi, divlji zvuk.

Cena za sada još nije poznata, ali je najavljeno da će, kada tokom ovog leta stigne u prodajne salone, biti neznatno veća od aktuelnih Quadrifoglio verzija.

Đorđe Pavićević/TopSpeed