BLIZANAC RAV4: Suzuki predstavio SUV model Across

Iz Suzukija stiže novi SUV model po imenu Across, i to sa hibridnim pogonom, koji je baziran na aktuelnoj generaciji Toyote RAV4

Saradnja između proizvođača automobila koja rezultuje gotovo istim modelima, uz par vizuelnih razlika, odavno nije novost u automobilskom svetu.

Toyota je novu Supru razvila u saradnji sa BMW-om i novim Z4, Mazda i FIAT su zajedničkim snagama stvorili MX-5 i 124 Spider, a novi model iz Suzukija stiže zahvaljujući strateškoj saradnji ove kompanije i japanskog giganta Toyota.

Prvi SUV kao rezultat saradnje nosi naziv Across, a baziran je na hibridnoj verziji aktuelne Toyote RAV4, što se i na prvi pogled može primetiti, iako je Suzukijev SUV donekle zadržao karakterističan „nos“, sa velikim trapezoidnim usisnikom vazduha, po uzoru na ostale modele u gami i drugačijim svetlosnim grupama.

Slična situacija je i u enterijeru, budući da je dosta toga već prepoznatljivo iz RAV4, uključujući i infotejnment sistem i 9,0-inčni displej, osetljiv na dodir, izuzev volana, koji je nov i stiže iz Suzukija.

Što se pogonske jedinice tiče, tu je situacija jasna i praktično „prekopirana“ iz RAV4 – 2,5-litarski benzinski motor od 175 konjskih snaga, „uparen“ sa dva elektromotora, jednim za prednju osovinu od 180 KS, dok onaj pozadi oslobađa 55 „konja“.

Ukupna deklarisana snaga ovog hibridnog sistema nije saoštena, ali je poznato da u RAV4, on iznosi sasvim solidnih 305 konjskih snaga. Ukoliko je i kod Acrossa cifra približna, to bi značilo da je on ujedno i jedan od najsnažnijih, ako ne i najsnažniji, Suzukijev model u ponudi. Pritom, emisija CO2 iznosi svega 22 g/km, što je nešto manje od RAV4 (29 g/km), te je moguće da je benzinski agregat nešto slabiji nego li u Toyoti.

Suzuki Across poseduje četiri različita režima rada, počevši od potpuno električnog EV, automatskog EV/HV kada sistem automatski prebacuje iz hibridnog u električni, i obrnuto, treći je HV (hibridni režim rada), dok je četvrti mod punjenja baterija, kada je aktivan isključivo benzinski agregat.

Budući da poseduje i elektromotor na zadnjoj osovini, Suzuki Across, u suštini, ima 4x4 pogon, nazvan E-Four koji mu omogućava da vrši raspodelu obrtnog momenta između osovina u odnosu 100:0 (napred-nazad), pa do 20:80 u korist zadnjih točkova, sve u cilju postizanja optimalne trakcije i vozne dinamike.

Ono što je važno napomenuti jeste da ovaj model Suzukija nije namenjen samo azijskim tržištima, već je planiran i dolazak u Evropu, i to na jesen ove godine, dok bi cene i paketi opreme trebali biti poznati tokom leta. Kako se najavljuje, trebalo bi da cenovno bude pozicioniran ispod Toyote RAV4.

Đorđe Pavićević/TopSpeed