BESTSELER U NOVOM RUHU: Renault Captur II stigao u Srbiju

Povodom zvaničnog početka prodaje popularnog SUV-a iz B segmenta, kompanija Renault Srbija organizovala je regionalnu dinamičnu prezentaciju za predstavnike medija

Gama Renault vozila u Srbiji, ali i zemljama u okruženju, od danas je bogatija za drugu generaciju Captura. Povodom zvaničnog početka prodaje, kompanija Renault Srbija upriličila je dinamičnu prezentaciju novog modela koji se svrstava u sve popularniji B SUV segment. Bolje rečeno predvodi ga, s obzirom na to da je Captur ubedljivo najprodavaniji model u klasi sa 1,5 miliona prodatih primeraka u više od 90 zemalja, a u toku prošle godine bio je najpopularniji i u Srbiji među privatnim kupcima.

Captur je među prvima krenuo, još 2013. godine kada je od sličnih automobila u ponudi bio samo još Nissan Juke, a lidersku poziciju je uspeo da sačuva i pored brojne konkurencije koja danas u kompaktnom SUV segmentu broji više od 20 modela na tzv. B platformama gradskih automobila.

Prinova je postavljena na najmoderniju Renault CMF-B osnovu, baš kao i novi Clio. U odnosu na prvu generaciju novi Captur je porastao za čitavih 11 cm i sada u dužinu meri 4,22 m, širok je gotovo 1,80 m i visok 1,59 metara. To je omogućilo da sedišta postanu duža i komotnija, a bolja ponuda prostora postignuta je i povećanjem širine. Povećani su i pretinci za odlaganje stvari u kabini (ukupno 27 litara, u „džepove“ unutrašnjih stranica vrata staju boce od 1,5 l), tu je i više centimetara za noge putnika pozadi tako da se na zadnjoj klupi komotnije sedi nego ranije. Ona je „klizna“ i može se pomerati za 11 cm po dužini, a u zavisnosti od njenog položaja zapremina prtljažnika doseže do čak 536 litara.

Zahvaljujući povišenom klirensu, zaštitnim oplatama i velikim točkovima koji mogu biti i 18 inča, ostavlja utisak pravog SUV-a iako dolazi isključivo sa pogonom napred, dakle bez 4x4 opcije. U standardnoj opremi su „full“ LED svetla, paleta obuhvata 11 boja karoserije, četiri dvobojne kombinacije i tri paketa za personalizaciju spoljašnjeg izgleda, čime je omogućeno 90 različitih kombinacija spoljašnjeg izgleda. I to nije sve jer je na raspolaganju i 18 različitih uređenja unutrašnjosti.

Kokpit je dobio digitalnu instrument tablu od 7,2 inča ili 10 inča u najvišem paketu, dok je na centralnoj konzoli ekran osetljiv na dodir dijagonale 7 ili opciono 9,2 inča. Osim što je sada blago okrenut prema vozaču, ima bolju grafiku i uključuje novi povezani sistem Renault EASY LINK za pristupanje multimedijalnim funkcijama i navigaciji, postavkama sistema MULTI-SENSE kao i sistemima za pomoć u vožnji.

Što se tiče vožnje, organizatori su predvideli itinerer koji je od beogradskog IN hotela vodio do Mokrina, preko Zrenjanina i Kikinde. Mi smo se našli za upravljačem verzije sa 1.3 TCe motorom od 130 KS u kombinaciji sa šestostepenim EDC menjačem sa dvostrukim kvačilom. Pored ovog motora u ponudi su osnovni 1.0 TCe od 100 KS sa petostepenim ručnim menjačem, kao i 1.5 dCi od 95 i 115 KS od kojih je snažnija verzija dostupna i sa EDC transmisijom.

Za 300 km koliko smo prevalili od Novog Beograda do Mokrina i nazad, Captur nam se predstavio u dobrom svetlu, kao automobil prikladan za putovanje. Udobnost je sasvim korektna iako se neravnine na putu nešto više osećaju na zadnjim sedištima, kabina je dobro izolovana tako da ni pri brzinama u opsegu 100-120 km/h nema neprijatne buke, a potrošnja se kretala između 6 i 6,5 litara. Motor ima dovoljno snage, ali automatski menjač softverski nije podešen da izvuče maksimum performansi. Kao da je prioritet stavljen na ekonomičnost. Doduše, u sport modu je automobil dosta živahniji (ubrzava od 0 do 100 km/h) za sasvim solidnih 9,6 sekundi, a posebno kada se stepeni prenosa menjaju ručno, preko tastera iza upravljača.

Što se tiče cena, one kreću od 15.190 evra za najjeftiniji model sa benzinskim motorom od 100 KS i osnovnom opremom, verzija sa istim motorom ali u višem paketu Intense košta 18.190 evra i za nju se očekuje da bude najtraženija na domaćem tržištu. Snažniji TCe 130 u istom paketu staje 20.190 evra, dok verzija sa automatskim menjačem u najvišem paketu Edition One ima cenu 23.890 evra. Što se tiče dizela, raspon cena se kreće od 18.740 do 25.090 evra.

Povodom početka prodaje uvoznik je pripremio komercijalnu akciju koja važi do 1. marta i podrazumeva 1.000 evra popusta na sve modele, kao i četiri zimska pneumatika na poklon. Obezbeđeno je i povoljnije Renault finansiranje putem kredita sa progresivnom kamatnom stopom – 0,99% do 36 meseci, 2,99% do 48 meseci, 3,99% do 60 meseci i 4,99% do 84 meseca. Svi koji se opredele za opciju Renault finansiranja dobijaju i produženu garanciju od 5 godina ili 100.000 km.

Uroš Dedić/TopSpeed