BENZIN UMESTO DIZELA: Restilizovana Škoda Kodiaq i sportska RS verzija!

Kao što smo i najavili, Škoda je danas predstavila restilizovani SUV model Kodiaq, koji je dobio “kozmetičke” izmene, a najvažnije od svega jeste što se u ponudi ponovo nalazi najsnažnija RS verzija, ovaj put turbo benzinska

Najavljen još prošle nedelje, danas je i zvanično debitovao restilizovani model Kodiaq – prvi čistokrvni SUV model u ponudi Škode, nakon kojeg je usledila čitava plejada SUV i krosover vozila.

Restilizacija je obuhvatila modernizaciju spoljašnjeg izgleda vozila, koji sada podrazumeva drugačije svetlosne grupe sa LED Matrix tehnologijom, gril i prednji “branik”, dok su izmene pozadi nešto diskretnije i obuhvataju krovni spojler, grafiku unutar svetlosnih grupa i novi odbojnik.

Enterijer je obogaćen opcionom Virtual Cockpit digitalnom instrumentacijom, dijagonale 10,25 inča, novim sedištima, opcioni je i veći 9,2-inčni displej infotejnment sistema, kao i novi audio sistem marke Canton sa 10 surround zvučnika.

Ipak, najveća novina jeste povratak najsnažnije RS verzije u ponudu, koja je povučena krajem prošle godine usled neispunjavanja najnovijih Euro 6 normi. Za razliku od te verzije, koju je pokretao 2,0-litarski TDI turbo dizel od 240 “konja”, restilizovani Kodiaq RS poseduje 2,0-litarski TSI turbo benzinac od 245 KS.

Dobro poznati agregat iz Volkswagenove “porodice” ne samo što je snažniji, doduše neznatno, već je ujedno i za 60 kg lakši u odnosu na “dizelaša” što svakako pozitivno utiče na performanse. Zadržan je 4x4 pogon kao i 7-stepeni DSG menjač.

U odnosu na “obični” Kodiaq, RS verzija je dobila crne detalje, pre svega, gril, okvire prozora i krovne nosače, a nov je i prednji “branik”, baš kao i naplaci od 20 inča u metalik crnoj boji. Takođe, Virtual Cockpit je deo standardne opreme, koji ima i poseban Sport prikaz baš za RS verziju, sa uvećanim obrtomerom i brzinomerom.

Kako je najavljeno, restilizovani Kodiaq bi na tržištu Evrope trebalo da se pojavi tokom jula ove godine, a cene, iako još uvek nepoznate, gotovo sigurno će biti nešto više u odnosu na dosadašnji model.

Đorđe Pavićević/TopSpeed