BELLISSIMA: Ferrari Portofino M

Najpristupačniji model u Ferrarijevoj ponudi, kompaktni kabriolet Portofino, dobio je svoju unapređenu i ujedno snažniju verziju Portofino M

Iako nije suštinski potpuno novi model, tek prikazani Portofino M je prvi Ferrarijev automobil koji debitovao nakon zatvaranja fabrike tokom prvog talasa pandemije, na proleće ove godine, a ujedno i prvi Ferrari koji je publici predstavljen virtuelno, odnosno online.

U odnosu na dosadašnji model, Portofino M (M – Modificata), nekih velikih vizuelnih razlika nema te se gotovo može smatrati temeljnom restilizacijom. Izmenjeni su usisnici vazduha, integrisani u prednji odbojnik, a slične diskretne izmene prisutne su i pozadi, oko dvostrukih izduvnih cevi.

Ono što je možda i najinteresantnije jeste pogonska jedinica, koja je dobila filter čestica kako bi ispunila stroke Euro 6d standarde, a da ne bi izgubio na snazi, kao i zvuku, Portofino M je dobio snažniji 3,9-litarski V8 twin-turbo, koji umesto 600, sada oslobađa 620 konjskih snaga.

Uz njega, stiže i nova transmisija u vidu 8-stepenog menjača sa dvostrukim kvačilom, koji zamenjuje dosadašnju sedmostepenu jedinicu. Veći broj stepeni prenosa i veća snaga doprineli su i boljem ubrzanju od 0 do 100 km/h, te tako Portofino M sada to obavlja za samo 3,5 sekundi, što je za čitavu sekundu brže nego li ranije.

U Ferrariju navode i da je Portofino M dobio Manettino prekidač za režime vožnje sa pet različitih modova, baš kao što imaju skuplji modeli ove kuće, umesto dosadašnja tri. To znači da je, između ostalih, dobio i ultimativni Corsa, odnosno Race režim rada.

Cena Ferrari Portofino M startuje od 206.000 evra, što je za nešto više od 25.000 evra više u odnosu na „obični“ Portofino. Kako je najavljeno, prve isporuke planirane su za sredinu naredne godine.

Đorđe Pavićević/TopSpeed