AMERIČKA REVOLUCIJA: Chevrolet Corvette C8 Stingray

Pompezno najavljivan unazad godinu dana, novi Chevrolet Corvette C8 Stingray je stigao, a sa njim i potpuno redefinisana koncepcija vozila, koja sada podrazumeva centralno postavljen V8 motor

Nakon višedecenijske istorije koncipirane oko velikog V8 motora smeštenog u dugačkom “nosu”, novi Corvette sada kreće nekim potpuno drugim pravcem, uglavnom “rezervisanim” za čistokrvne supersportske automobile, a imajući u vidu i boju predstavljenog automobila, može se reći da predstavlja neku vrstu američkog Ferrarija.

Promena koncepcije bila je neophodna ukoliko je Chevrolet sa modelom Corvette želeo i dalje da se ravnopravno takmiči u klasi supersportskih automobila, budući da su limiti velikog V8 motora smeštenog napred dostignuti još kod prošle generacije.

Sada se iza kabine nalazi atmosferski 6,2-litarski V8 agregat koji oslobađa 502 konjske snage i 637 Nm, što i nije neka cifra u današnjem svetu supersportskih automobila, ali koja će se sasvim sigurno drastično povećati dolaskom Z06, a naročito ZR1 verzije, za koju se priča da će imati preko 900 “konja”!.

Interesantno, automobil je sada za 137 milimetara duži (ukupno 4630 mm), a povećano je i međuosovinsko rastojanje na 2723 mm. Novi Corvette narastao je i u širinu, za 56 mm, a pomalo nekarakteristično, povećala se i masa, i to za čak 166 kilograma, na čak 1527 kg.

Još jedna od “revolucija” jeste i napuštanje klasičnog manuelnog menjača u korist nove 8-stepene transmisije sa dvostrukim kvačilom. Tu su i adaptivni amortizeri u okviru Magnetic Ride Control sistema, koji je već duži niz godina prisutan kod Corvette.

Što se tiče enterijera, i on je u velikoj meri nov i po prvi put, izrazito orijentisan ka vozaču, sa centralnim grebenom koji “pregrađuje” prostor između vozača i suvozača. Tu je i veliki displej infotejnment sistema, dok se ispred vozača, a iza gotovo četvrtastog volana, nalazi digitalna instrumentacija.

Novi Chevrolet Corvette će se proizvoditi u GM-ovim proizvodnim pogonima u gradiću Bowling Green, u Kentakiju, a cena će biti saopštena naknadno, negde u vreme održavanja Salona automobila u Frankfurtu.

Đorđe Pavićević/TopSpeed