A SADA I KUPE: Audi Q5 Sportback

Audi nastavlja sa proširenjem ponude u okviru svoje „Q“ porodice, te je sada model Q5 dostupan i u Sportback izdanju

Po ugledu na manji Q3 koji postoji u standardnom, ali i Sportback izdanju, baš kao i veliki, električni e-tron SUV, Audi je kupcima sada ponudio i popularni model Q5 Sportback, koji se, već pretpostavljate, od standardne verzije razlikuje uglavnom po zadnjem delu.

Kažemo uglavnom, jer razlike, doduše diskretne, postoje i napred, u vidu novog grila sa „saćastom“ rešetkom, a tu je i par ukrasnih detalja koje će primetiti samo iskusno oko pravog poznavaoca Audijevih modela, kao što su novi, opcioni 21-inčni naplaci.

Prava razlika nastaje iza tzv. B-stuba, gde linija krova kreće da „pada“ po ugledu na kupe formu, koja je u poslednje vreme sve popularnija kod SUV modela. Zahvaljujući drugačijoj „zadnjici“ sa istaknutim difuzorom koji je, praktično, deo branika, Q5 Sportback je za 7 mm duži od redovnog Q5.

Imajući u vidu formu karoserije, enterijer je donekle pretrpeo izmene, pre svega kada je reč o zadnjoj klupi koja se opciono može dobiti i u verziji gde se uzdužno pomera napred/nazad, a nasloni obaraju pod većim uglom, kako bi bilo više prostora za glavu.

Audi Q5 Sportback standardno dolazi sa sportskim oslanjanjem, a opciono je dostupan i adaptivni vazdušni sistem ogibljenja, koji omogućava amplitudu promene klirensa od 60 milimetara, u zavisnosti da li se vozite van asfalta, pa vam treba veći klirens ili auto-putem većom brzinom, pa je važnije da vozilo bude što bliže podlozi.

Što se pogonskih jedinica tiče, na raspolaganju je 2,0-litarski TDI od 204 konjske snage i 400 Nm obrtnog momenta, opremljen tzv. mild-hibrid tehnologijom, a „uparen“ sa 7-stepenim DSG menjačem. U ponudi će se uskoro naći i 2.0 TFSI turbo benzinac, kao i 3.0 TDI V6 motor.

Kako je najavljeno, nakon toga, treba očekivati i TFSI-e plug-in hibrid verziju, dok će „perjanica“ ponude biti SQ5 model. Inače, sve verzije osim osnovnog 2.0 TDI, koji se očekuje, stižu sa quattro pogonom, s tom razlikom da četvorocilindarski motori pogon na zadnje točkove dobijaju samo kada prednji proklizaju dok V6 jedinica ima permanentni 4x4 pogon.

Audi Q5 Sportback, čija cena još nije objavljena, proizvodiće se u pogonima u Meksiku, a prve isporuke planirane su za prvu polovinu naredne godine.

Đorđe Pavićević/TopSpeed