WRC Mexico 2020: Izjednačenje

Treće takmičenje ovogodišnjeg FIA Svetskog reli šampionata održano u Meksiku je skraćeno, tako da je Francuz Sebastien Ogier proslavio svoj šesti trijumf na ovom mestu, a inače prvi na makadamskoj podlozi od kada vozi za Toyotu

Jedino takmičenje pod okriljem Međunarodne automobilske federacije čija je sezona kako-tako počela, jeste Svetski šampionat u reliju. Naime, do momenta prekida zbog pandemije Korona virusa, voženi su Reli Monte Karlo, Reli Švedska i Reli Meksiko...

Treće takmičenje ovogodišnjeg FIA Svetskog reli šampionata u Meksiku je, doduše, skraćeno, ali je ipak održano izuzimajući specijalne ispite poslednjeg dana. Organizatori i FIA su u saradnji sa vlasnicima komercijalnih prava, kompanijom WRC Promoter, doneli odluku za se reli zaustavi nakon 21. specijalnog ispita (SI), jer to je zapravo bila dovoljna dužina kako bi se takmičenje moglo smatrati legalnim.

U tom trenutku, vodeći je bio Sebastien Ogier iz Toyote, koji je uz četiri najbolja vremena na SI imao prilično ubedljivu prednost u odnosu na aktuelnog svetskog šampiona, Estonca Otta Tanaka, vozača Hyundaija. Francuz je tako došao do svoje 48. WRC pobede u karijeri, ali i šeste na takmičenju u Meksiku, čime je izjednačio rekord svog sunarodnika i imenjaka, Sebastiena Loeba.

Ujedno, Ogier i njegov suvozač Francuz Julien Ingrassia su zabeležili i svoj prvi trijumf za Toyotu, budući da su se ove sezone priključili šampionskom timu. Pobeda im je izmakla na prvom takmičenju u 2020. kada je na Reliju Monte Karlo najbrži bio Belgijanac Thierry Neuville, koji nastupa za Hyundai. Nakon ovog drugog mesta, na Reliju u Švedskoj, gde je trijumfovao njihov timski kolega, Britanac Elfyn Evans, šampionska posada je bila četvrta, tako da je pobeda u Meksiku došla u pravi čas.

Praktično, u trećem nastupu nakon debija u Toyoti, Ogier je došao do pobede, pa je na taj način postao i jedini koji je na spomenutom reliju zabeležio trijumf sa sva četiri proizvođača sa kojima je nastupao, a to su još Volkswagen, Ford i Citroen.

Sa druge strane, Tanak može samo da žali za propuštenom prilikom, jer je još prvog dana relija imao oštećenje na zadnjem oslanjanju. Uz hrabru vožnju, uspeo je da nadoknadi vreme i probije se napred, ali to je bilo dovoljno da se upusti u borbu "samo" za drugo mesto. Tu je bio bolji od mladog finskog vozača iz ekipe Ford, Temu Suninena, koji zauzeo treće mesto. Njegov timski kolega i sunarodnik Esapeka Lappi je bio među onima koji su imali manje sreće. Na 7. SI njegov automobil je zahvatio požar... Vozilo je potpuno izgorelo, a posada je, srećom, prošla bez posledica.

Pobednik prethodnog relija u Švedskoj, Evans je u Meksiku morao da se zadovolji četvrtim mestom. On nikako nije uspevao da prati tempo vodećih, pogotovo u situaciji kada je prvog dana bio prinuđen da "rašćišćava" put ostalima. Ipak, na kraju je uspeo da bude ispred svog veoma talentovanog timskog kolege, Finca Kale Rovanpere, koji je bio peti, budući da je još uvek u fazi privikavanja na Toyotu.

Ovo su bili najuspešniji vozači iz najviše WRC kategorije. Međutim, zanimljivo je da su do poena došli i neki tamičari iz WRC 2 i WRC 3 kategorije, budući da je na ovogodišnjem reliju u Meksiku bilo relativno malo učesnika. To će i na ostalim takmičenjima biti veliki problem, tim pre što se još uvek ne zna kada će, ali i da li će sezona FIA Svetskog reli šampionata biti nastavljena zbog aktuelne situacije u svetu!

Zoran Živkov/TopSpeed

Rezultati WRC Meksiko

1. S. Ogier FRA / J. Ingrassia FRA (Toyota Yaris WRC) - 2 h 47 min 47,6 s
2. O. Tanak EST / M. Jarveoja EST (Hyundai i20 Coupe WRC) + 27,8 s
3. T. Suninen FIN / J. Lehtinen FIN (Ford Fiesta WRC) + 37,9 s
4. E. Evans GBR / S. Martin GBR (Toyota Yaris WRC) + 1 min 13,4 s
5. K. Rovanpera FIN / J. Halttunen FIN (Toyota Yaris WRC) + 2 min 20,5 s
6. P. Tidemand SWE / P. Barth SWE (Škoda Fabia R5) + 10 min 29,3 s
7. N. Gryazin RUS / Y. Fedorov RUS (Hyundai NG i20 R5) + 12 min 27 s
8. M. Bulacia BOL / G. Bernacchini BOL (Citroen C3 R5) + 13 min 37,5 s
9. G. Greensmith GBR / E. Edmondson GBR (Ford Fiesta WRC) + 13 min 56,5 s
10. O.C. Veiby NOR / J. Andersson NOR (Hyundai NG i20 R6) + 15 min 32,2 s zaostatka

Generalni plasman vozača
1. Ogier 62, 2. Evans 54, 3. Neuville 42, 4. Rovanpera 40, 5. Tanak 38, 6. Suninen 26, 7. Lappi 24, 8. Katsuta 8, 9. Loeb 8, 10. Tidemand 8 poena itd.

Generalni plasman proizvođača
1. Toyota 110, 2. Hyundai 89, 3. Ford 65 poena.