SULUDA GODINA: Iannone četiri godine suspenzije, Marquez završio sezonu, Dovi pauzira!

Arbitražni sud, umesto da „pomiluje“ Iannonea, doneo surovu presudu čime mu je praktično uništio karijeru, Marc Marquez se ove sezone ne vraća na stazu, a Dovizioso odlučio da presedi 2021. godinu...

Da je ova godina zaista suluda po mnogo čemu, ne samo po pandemiji, koja je i MotoGP svet okrenula naglavačke, potvrđuju i najnovije vesti iz sveta najbržih dvotočkaša.

Očekujući u najmanju ruku ublaženje kazne za navodni doping skandal (kako se ispostavilo, meso „nakljukano“ steroidima), Andrea Iannone je od Arbitražnog sportskog suda dobio „crveni karton“, te je od zabrane nastupa od 18 meseci, kako je prvobitno glasila presuda, ona sada povećana na čak četiri godine, čime je praktično okončana „Manijakova“ MotoGP karijera!

Više nego čudna odluka, budući da je i originalna presuda bazirana na poprilično „klimavim nogama“ te da je praktično u startu dokazano da nije bilo namere za doping, te da je meso koje je Iannone pojeo u Maleziji, pred trku u Sepangu, bilo „nakljukano“ određenim nedozvoljenim supstancama. Sve se više čini da je Maniac Joe nekome izgleda poprilično „stao na žulj“, a ovo su posledice toga...

S druge strane, potvrđeno je da Marc Marquez neće nastupiti ni na poslednjoj trci ove sezone, u Portimau, te da se u potpunosti okreće pripremama za narednu sezonu i uspešnom oporavku od povrede i dvostruke operacije desne ruke. Njega će i dalje menjati test-vozač Stefan Bradl.

Još jedna velika vest jeste vezana za Doviziosoa, koji na kraju sezone odlazi iz Ducatija i praktično ostaje bez angažmana u MotoGP. Ovih nedelja, Dovi je bio povezivan sa ulogom test-vozača u Yamahi, budući da se i Rossi lično založio da se Dovi dovede u ekipu. Međutim, Andrea je ipak odlučio da se „odmori“ jednu sezonu, pa na osnovu daljeg razvoja događaja, odluči o svom narednom potezu.

Time i dalje ostaje pitanje test-vozača za Yamahu, koje trenutno „drži“ Lorenzo, ali zbog ozbiljnih pregovora sa Apriliom za narednu sezonu, da li kao full-time vozač ili samo kao test, japanska ekipa želi nekog lojalnijeg i posvećenijeg zadatku. Prema najnovijim špekulacijama, tu bi mogao da „uskoči“ Cal Crutchlow, koji odlazi iz LCR Honde i jedina opcija za narednu sezonu, pored test-vozača za Yamahu, jeste tim Aprilia.

U svakom slučaju, mnogo otvorenih pitanja, prilično zamršenih odnosa između vozača i timova, u sezoni u kojoj aktuelni šampion, praktično nije ni učestvovao, i gde će, kako stvari trenutno stoje, titulu osvojiti jedan od vozača Suzukija, najverovatnije Joan Mir, koji je tek na poslednjoj održanoj trci stigao do svoje prve MotoGP pobede.

Đorđe Pavićević/TopSpeed