PAKAO HEREZA: Quartararo opet ubedljiv, Vinales i Rossi do poslednjeg kruga!

U drugoj trci MotoGP šampionata, održanoj na stazi Jerez u Španiji, Yamaha je konkurentima „održala lekciju“ i zauzela sva tri mesta na pobedničkom postolju

Baš kao i prošlog vikenda, i ovog su neke „uloge“ ostale nepromenjene, pre svega, lidera budući da je Quartararo od samog starta, polako nestao u daljini i potpuno rutinski priveo trku kraju, osvajajući novih 25 poena i drugu uzastopnu pobedu u karijeri.

Paklene uslove na jugu Španije, gde je temperatura asfalta prelazila i 60 stepeni Celzijusa, dobro su iskoristili vozači fabričkog tima Yamahe, Maverick Vinales i Valentino Rossi, i zaokružili trijumf japanskog tima u Jerezu.

Njihova bitka trajala je većim delom trke, od samog početka, nakon što je Vinales napravio grešku u pokušaju da prestigne Quartarara što je iskoristio Rossi, a naročito u finišu, gde je Vinales pri kraju pretposlednjeg kruga ipak našao prolaz pored fantastičnog „Doktora“.

Maverick se žalio na preveliku toplotu u kojoj gotovo da nije bilo moguće disati, naročito kada se nalazio iza nekog od takmičara, a naročitih problema imao je na kočenju, gde nije uspevao da zaustavi motocikl kao konkurenti, zbog čega je nekoliko puta „promašio“ teme krivine.

S druge strane, Rossi se činio kao preporođen u odnosu na prošlonedeljno izdanje, a najveću zaslugu za to ima potpuno drugačije podešavanje motocikla koju su on i njegov tim, na čelu sa novim šefom ekipe Davidom Munozom, „progurali“ uprkos protivljenjima japanskih inženjera.

I dalje to nije vrhunski tempo, koji je recimo imao Quartararo, pa verovatno i Vinales, ali je sada znatno umanjena degradacija zadnjeg pneumatika, a Rossi, po sopstvenom priznanju, napokon dobio priliku da prirodnije vozi svoj motocikl, kako i odgovara njegovom stižu vožnje.

No, u Yamahi imaju i razloga za brigu, budući da je četvrti vozač, Franco Morbidelli, koji je takođe imao fantastičnu trku i u jednom trenutku bio „u repu“ Rossiju, imao sličan tehnički problem kao i Rossi prošlog vikenda, najverovatnije sa pogonskom jedinicom.

Vozači Yamahe već imaju gotovo sve „otpakovane“ agregate (od pet na raspolaganju), uz jedan „penzionisan“ (Rossi, Vinales i Morbidelli), što kasnije tokom sezone može predstavljati veliki problem jer korišćenje novog, šestog, za sobom povlači i kaznu starta na trci iz boksa!

Problem sa agregatom imao je i odlični Francesco Bagnaia, na Pramac Ducatiju, koji je, držeći drugu poziciju, išao ka svom prvom podijumu u MotoGP karijeri, ali je Desmosedici počeo u tom trenutku da dimi da je „Pecco“ bio prinuđen da parkira Ducati pored staze.

Njegov timski kolega, Jack Miller, ovaj put nije bio na visini zadatka, jer je, uprkos borbi za visoke pozicije, napravio grešku sredinom trke i izleteo sa staze. Jednako slab bio je i Petrucci, koji je takođe završio van staze, a Dovizioso je na kraju, iako „nevidljiv“ tokom cele trke, na cilj stigao šesti.

Ispred njega, odličnu trku imao je Takaaki Nakagami na LCR Hondi, koji je, u odsustvu Marqueza, napokon dobio pravu podršku Honde, te uz odlične kvalifikacije, pružio i jednu sasvim dobru trku, koja da je potrajala još par krugova, verovatno bi završila borbom Nakagamija i Rossija za pobedničko postolje.

Odličan je bio i Joan Mir, na petom mestu, koji je startovao kao deseti, ali uz priličan broj odustajanja, ali i vožnju gotovo bez greške, stigao na domak pobedničkog postolja. Njegov timski kolega Rins, povređen još od prve trke, uspeo je da se domogne 10. pozicije, iako je startovao gotovo sa začelja.

Visoke temperature koje su dovele do toga da asfalt bude klizaviji nego ikada, želja da se ostvari što bolji plasman u relativno kratkoj sezoni, kao i iskoristi prilika što neki od favorita povrede „vuku“ još iz prve trke (Marquez, Crutchlow, Rins), rezultovala je priličnim brojem odustajanja, te smo tako na kraju trke imali svega 13 takmičara.

Naredna trka na kalendaru jeste VN Češke, na stazi Brno, koja se vozi 9. avgusta, a na kojoj bi trebalo da se vrati i Marc Marquez, nakon što je ovu, usled povrede ruke, morao da „pauzira“.

Đorđe Pavićević/TopSpeed