NOVI REKORDI: Cyan Racing oborio je dva rekorda Nurburgringa s kompanijom Link & Co

Cyan Racing oborio je dva rekorda na čuvenoj stazi Nurburgring tokom razvoja koncepta Cink Link & Co 03. To ovaj koncept kineskog proizvođača sada čini najbržim automobilom na svetu sa četvoro vrata, kao i najbržim sa pogonom na prednje točkove u "Zelenom paklu" staze Nordschleife...

Lynk & Co 03 Cyan Concept je sa svojih 528 KS prošao jedan krug 21 kilometar duge staze Nurburgring Nordschleife za 7 minuta i 20,143 sekunde, prosečnom brzinom od 170,4 km/h. Za upravljačem je bio Šveđanin Thed Bjork, inače WTCR šampionom iz 2017. godine.

Rekord kruga postavljen je prema zvaničnom Nurburgring standardu, a ne u kraćoj verziji od 20,600 km koju često koriste drugi proizvođači. Inače, vreme kruga je 3 sekunde bolje od rekorda postavljenog za automobile sa četvoro vrata, koje je ranije držao Jaguar, i čak 25 sekundi od onog u kategoriji automobila sa pogonom na prednje točkove, koje je prethodno postavio Renault.

Trkački inženjeri i vozači Ciyan Racing-a razvili su koncept ovog automobila iz vozila serijske proizvodnje, nastao kroz partnerstvo sa kompanijom Geely Group Motorsport. To je isti tim koji je radio i prethodne konceptne Ciyan-a, Volvo C30 sa 450 KS i Volvo S60 sa 508 KS. Koncept Link & Co 03 pokreće četvorocilindarski turbo-motor od 1.969 ccm, sa već spomenutih 528 "konja" dobijenih pri 7.800 o/min sa maskimalnim obrtnim momentom od 504 Nm u rasponu između 4.500 i 7.000 obrtaja u minuti, koji se do prednjih točkova prenosi preko šestostepenog automoatskog menjača. Ubrzanje do "stotke" je 4,4 sekunde, a do 200 km/h ovaj koncept stiže za 10 s. Za efikasno zaustavljanje, recimo od 100 do 0 km/h u samo 30 metara, zadužene su šestoklipne čeljusti i samovetilirajući diskovi od 378 mm napred i dvoklipne sa samoventilirajućim distkovima prečnika 290 mm pozadi. A TopSpeed je 310 kilometara na čas...

Razvoj koncepta Link & Co 03 Ciyan nastaviće se krajem godine, pri čemu će tim skrenuti pažnju na zimsko testiranje na severu Švedske, kao deo kreiranja performansi automobila za sve sezone, sve puteve i sve uslove. Međutim, kaže se da automobil nagrađuje vožnju bez obzira na uslove, bilo da je to Nurburgring staza ili pak drumski saobraćaj... Šta je od ovoga tačno, videćemo uskoro?!

M. Damnjanović