MotoGP VN Valensije: Morbidelli do pobede, Mir do titule!

Odličnom vožnjom, naročito u finišu trke, Franco Morbidelli stigao je do svoje treće pobede, dok je Joan Mir, osvajanjem sedmog mesta, postao novi MotoGP šampion, a zajedno sa Rinsom, doneo titulu i Suzukiju!

ako smo već godinama navikli da je Valensija poslednja trka sezone, gde se, „krunišu“ najbolji vozači po klasama, ovaj put će čast da „zatvori sezoni“ pripasti stazi Portimao, ali smo ipak bili u prilici da prisustvujemo istoriji!

Po prvi put u novijoj istoriji, šampion MotoGP klase nije neko koga „već poznajemo“, tipa Rossi, Lorenzo, Marquez ili Stoner, već gotovo novajlija (druga sezona u klasi), Joan Mir iz Suzukija, koji je još jednom sigurnom vožnjom osvojio dovoljno poena da „cementira“ titulu.

Tako je „kruna“ prešla iz ruku Marc Marqueza, koji praktično ovu sezonu nije ni učestvovao zbog povrede na prvoj trci, u ruke Mira. No, ako je za utehu Špancima, ovo je još jedan njihov vozač, te niz šampiona sa Iberijskog poluostrva ostaje neprekinut, još od 2012. godine, kada je Lorenzo „skinuo sa trona“ Stonera.

Velika prednost koju je Mir „spremio“ pred poslednje dve trke bila je dovoljna gotovo za svaku, osim matematičke mogućnosti, te je čak i dobra vožnja Rinsa bila nedovoljna da se ugrozi Mir, pa čak ni fantastična vožnja Morbidellija, koji je stigao do svoje treće pobede i sada se nalazi na drugom mestu u poretku.

Pravo finale pružili su nam upravo Morbidelli i Miller, koji su u finalnom krugu razmenili nekoliko „žestokih“, ali fer preticanja, a Frenky je ciljem prošao sa 93 hiljaditinke prednosti u odnosu na Australijanca, koji je ponovo bio ubedljivo najsjajnija Ducatijeva zvezda.

Neko od koga smo ipak više očekivali jeste Quartararo, koji je opet podbacio, budući da se u prvom krugu „prekočio“ pa morao da se bori sa začelja, da bi sredinom trke pao i definitivno ostao bez ikakvih mogućnosti da se bori šampionsku poziciju.

Fabričke Yamahe pitanje je treba li i komentarisati... Vinales, koji je krenuo sa šestog mesta, već u prvom krugu je, po svom običaju, „propao“ kroz poredak na 12. poziciju, tik ispred Rossija, koji je startovao sa 16. mesta. Na kraju, 10. mesto za Mavericka i 12. za Rossija, kojem je ovo prva završena trka još od Misana, svakako nije nešto čemu se Monster Yamaha raduje.

Ni u LCR Hondi nemaju razloga za slavlje, jer taman kada se činilo da će Nakagami napokon stići do svog prvog pobedničkog postolja, ponovo je izleteo sa staze, baš kao i u Aragonu, dok je Crutchlow tokom cele trke bio pri dnu poretka, vodeći borbi sa Rossijem. Ako je za utehu, Cal i LCR su bili najbolje plasirana Honda, ispred Bradla i Alexa Marqueza.

Naredne nedelje predstoji nam poslednja trka sezone, u Portimau, gde će se po prvi put voziti MotoGP i gde ćemo dobiti odluku ko je ovogodišnji vicešampion. Najviše šansi imaju Morbidelli i Rins, budući da je razlika između njih samo četiri poena, mada i Vinales, Dovizioso, Quartararo pa i Pol Espargaro imaju matematičke šanse, sa 15, 17 i 20 bodova manjka.

U poretku timova Suzuki Ecstar je definitivno nedostižan, sa 79 poena prednosti ispred Petronas Yamaha SRT ekipe, dok je poredak u klasi konstruktora dosta neizvesniji, u kojem su trenutno na čelu Suzuki i Ducati sa po 201 poenom, dok je treća Yamaha sa 188 bodova.

Đorđe Pavićević/TopSpeed