MotoGP VN Katalonije: Kolo sreće se okreće!

Nakon početnih uspeha u Španiji, Fabio Quartararo se pobedom u Kataloniji ponovo vratio na vrh, dok mu „za vrat diše“ odlični Joan Mir! Još jedan pad Rossija, u trenutku kada se borio za pobedu...

Da je MotoGP i dalje, po mišljenju mnogih, u samo jednom krugu zanimljiviji nega cela trka Formule 1, potvrdila je i jučerašnja trka na stazi Catalunya, koja je donela pregršt uzbuđenja, kako na samom početku i tokom trke, a naročito u finišu!

Yamaha je ponovo trijumfovala, treći put za redom, ovaj put u bojama „satelitske“ ekipe Petronas, i to po treći put ove sezone Fabio Quartararo, koji je napokon „pronašao sebe“ i uz zrelu vožnju, ponovo vratio lidersku poziciju u generalnom plasmanu.

Da je trka potrajala krug duže, slavljenik bi verovatno bio Joan Mir, a možda čak i Alex Rins na Suzuki „mašinama“, koji su bili izuzetno brzi u finišu, na potrošenim pneumaticima. Za Mira već znamo da je u sjajnoj formi, još od Austrije, ali je i Rins napokon „proradio“ i sa 13. mesta stigao do podijuma.

Sasvim solidni u finišu bili su i vozači Ducatija, koji su u kvalifikacijama imali probleme u jednom brzom krugu, ali su na klizavom asfaltu Catalunye pokazali da su i dalje veoma opasni. Miller se održao na petom mestu ispred „zahuktalog“ Bagnaie, koji se tokom trke probijao iz sredine poretka.

Manje sreće imali su Dovizioso i Zarco, koji su završili u šljunku već u drugoj krivini, nakon što je Zarco, reagujući na Petruccijev gubitak kontrole nad motociklom, pao i u procesu „pokupio“ Dovija. Time je Italijan izgubio i vodeću poziciju u generalnom poretku, te je sada četvrti i zaostaje 24 boda.

Koliko su imali razloga da se raduju uspehu, u Yamahi mogu biti i jednako toliko razočarani ukupnim rezultatom jer su kvalifikacije i početak trke obećavali nešto drugo. Velika potrošnja pneumatika i jedna gotovo fatalna greška, Morbidellija je koštala pobedničkog postolja, te su ga Suzukiji „pojeli“ u finišu.

Još gore je prošao Rossi, koji je, na devet krugova pre kraja, pao dok se nalazio na drugoj poziciji, iza Quartarara i spremao za finiš. Da je borba za potencijalnu pobedu bila realna i da smo svi očekivali „reprizu“ Catalunye 2009. godine, govori i podatak da je Rossi, jedini uz Fabia imao sve dotadašnje krugove ispod 1:41.0, a da je pri tome, prema njegovim rečima, prilično „štedeo gume“.

No, velika želja da se ostane što bliže iza vodećeg pred rasplet, izgleda da je „pomutila razum“ Valentinu koji je, na sve hladnijem asfaltu, previše tražio od svog prednjeg pneumatika. Prava šteta, jer bi ovo zaista bio junački podvig 41-godišnjeg „Doktora“ da je u Catalunyi, gde je inače i dalje apsolutno najuspešniji vozač, sa čak 10 pobeda (Lorenzo ima 6, Marquez 3), uspeo da trijumfuje, obeležavajući svoj 200. podijum, 350. MotoGP trku i potpisivanje ugovora sa Petronas Sepang Racing Team Yamaha za narednu sezonu.

Pobednik prošle trke u Misanu, Maverick Vinales, od koga smo dosta očekivali, uprkos petoj startnoj poziciji, opet je pokazao svoje „staro lice“ i na startu, do treće krivine, bukvalno propao kroz poredak, na tek 16. mesto koje je u finišu popravio na deveto, što zahvaljujući padovima drugih, što nešto boljem tempu.

Nakon trke u Kataloniji, Quartararo se vratio na vrh poretka, sa 108 poena, svega 8 više ispred odličnog Mira, dok je Vinales treći sa 90 bodova. Četvrti je Dovizioso sa 84, a polako ga sustiže Morbidelli sa 77 i Jack Miller sa 75. Tu je i Nakagami, koji je ponovo briljirao i sa 8. mestom u Kataloniji, i dalje je jedini vozač u prvih 10 na svakoj trci sezone, što mu je donelo ukupno 72 poena.

Sledeća trka na programu je za dve nedelje, na stazi Le Mans Circuit Bugatti, gde su Yamahe tradicionalne bile dobre imajući u vidu konfiguraciju same staze, a naročito će biti zanimljivo sada, kada je Francuz na liderskoj poziciji. Ipak, sve mogu da zakomplikuju vremenske (ne)prilike, jer se Le Mans obično vozio u maju, a nikad ovako kasno, u oktobru.

Đorđe Pavićević/TopSpeed