MotoGP Losail: Vinales ubedljiv protiv Ducatija!

Prva trka MotoGP sezone protekla je u borbi Yamahe i Ducatija gde je Maverick Vinales uspeo da se izbori sa čak četiri „metka iz Bolonje“ i ubedljivo trijumfuje za Yamahu

Nakon zimske pauze, napokon smo bili u prilici da uživamo i u prvoj MotoGP trci sezone, koja se vozila na stazi Losail, na kojoj će se, uzgred rečeno, voziti i druga trka, već za nedelju dana.

Ono što smo nagovestili već nakon prvih treninga u petak obistinilo se i u trci, te su glavnu bitku vodile Yamahe i Ducati „mašine“, tačnije, samo jedna Yamaha, i to Vinalesova, koju je Španac maestralno kontrolisao, jer su njegove „kolege“ poprilično podbacile.

Quartararo se dobro držao do polovine trke, ali je tada počeo da posustaje, i iz borbe za pobedničko postolje, morao da se zadovolji petim mestom, tik ispred Rinsa, koji je takođe u finišu posustao iz borbe za najviše pozicije nakon prevelike potrošnje zadnje „gume“.

Još gore su prošli „satelitski“ Petronas vozači Yamahe, te je Rossi, nakon solidnog starta, ubrzo počeo da „propada“ usled pregrevanja zadnjeg pneumatika, da bi trku završio kao 12. dok je Morbidelli imao problem sa zadnjim oslanjanjem i praktično celu trku vozio na začelju, prošavši kroz cilj kao 18.

Velika očekivanja Ducatija nisu se u potpunosti ostvarila, budući da su „crveni“ ipak očekivali pobedu, bilo Bagnaie ili Millera, a na trci, drugo mesto im je doneo Zarco, kao vozač Pramac Racinga, tik ispred Bagnaie koji su bukvalno pred linijom cilja „oduvali“ do tada odličnog, drugoplasiranog Mira.

Miller je žestoko podbacio i trku završio tek kao deveti, iza braće Espargaro, a Jorge Martin, na drugom Pramacu, četvrtoplasirani u početnoj fazi trke, prošao je još gore, prolazeći kroz cilj tek kao 15. Odličan je bio debitant Bastianini na GP19, koji je stigao 10. i to samo dve sekunde iza Millera.

Aleix Espargaro na Apriliji itekako ima čemu da se raduje, jer je sedmo mesto sasvim dobar uspeh, naročito ako se ima u vidu da je zaostao manje od šest sekundi od pobednika, a ciljem prošao ispred svog brata Pola, na fabričkoj Repsol Hondi.

Već za četiri dana kreću slobodni treninzi u pripremama za drugu trku u Kataru, a vozači i timovi koji su „kiksnuli“ u prvoj trci sezone sada imaju jedinstvenu priliku za „popravni“. Da li ćemo i ovog puta gledati duele Yamahe i Ducatija, ili će se Suzuki još ozbiljnije ubaciti u obračun, ostaje da vidimo.

Đorđe Pavićević/TopSpeed