MotoGP Le Mans: Petrucci najbolji u trci izdržljivosti!

Ovogodišnji Le Mans u MotoGP kategoriji bio je, zbog neplaniranog oktobarskog termina, gotovo kao trka izdržljivosti, a kiša je u potpunosti „promešala karte“

Prva kišna trka sezone održala se na stazi Le Mans, što i nije toliko čudno, budući da je ovo kultno mesto poznato po „prevrtljivom“ vremenu, međutim, umesto u maju, kada se inače održava, sada je u oktobru bilo i izuzetno hladno, što je dodatno zagorčalo život vozačima.

Već tradicionalno, vlažna staza je dobro došla vozačima Ducatija, koji su silovito povukli od samog starta, ali se sticajem okolnosti, samo jedan – Danilo Petrucci, našao na pobedničkom postolju, i to na najvišoj stepenici, osvajajući svoju drugu pobedu u karijeri.

Dovizioso, koji se držao u samom vrhu, izgubio je tempo u finalnim krugovima, najverovatnije zbog potrošenih pneumatika, dok je Miller bio primoran da odustane zbog tehničkog problema na njegovom Desmosedici GP20. U finišu se „zagrejao“ i Zaro, te je na kraju stigao do petog mesta.

Vlažna staza kao da je pogodovala i vozačima Honde, budući da je novajlija Alex Marquez, sa 18. startnog mesta, na kraju stigao kao drugi, a da nije izgubio previše vremena u preticanju Espargara i Dovija, ni prva pobeda nije bila daleko.

Nakagami je na cilj stigao sedmi dok je test-vozač Stefan Bradl uspeo da trku završi na solidnom osmom mestu. Cal Crutchlow se dobro držao, nadomak postolja, sve dok u finišu nije pao. Očigledno da Ducati i Honda nemaju „probleme“ sa zadnjim „kišnim“ pneumatikom, kao sa onim za suvu stazu.

Pol Espargaro se domogao još jednog postolja, osvajajući treće mesto, a da je trka potrajala još koji krug, moguće je da bi rezultat bio i bolji. Oliveira je u finalnim krugovima, sa četvrtog mesta pao na šesto, dok je Binder osvojio tek 12. mesto. Alex Rins je bio na drugom mestu, iza Petruccija kada je pao i ispao iz trke za poene.

Ipak, najgore su prošli vozači Yamahe, koji su se po suvom činili nedodirljivim, budući da se i fabrički, i Petronas vozači u FP4 zauzeli četiri vodeće pozicije. No, već je sam start doneo katastrofu za Monster Yamaha tim jer je Rossi pao u prvoj šikani, a na njega zamalo naleteo Vinales, što je Špancu kompromitovalo dalju trku.

Morbidelli je u poslednjoj trećini trke pao, i to dok se nalazio na granici osvajanja poena, da bi zatim ubrzo odustao usled tehničkih problema. Quartararo je pokušao da spase što se spasti može, te je u finišu veliku borbu vodio sa Vinalesom i Mirom za deveto mesto, koje je i osvojio, isped fabričkog vozača Yamahe.

Nakon ove haotične trke, u generalnom poretku vozača nije se puno toga promenilo. Quartararo i dalje vodi, sada sa 10 poena prednosti ispred Mira, dok je Dovizioso smanjio zaostatak na 18 bodova, a četvrti je Vinales sa poenom manje.

U poretku konstruktora, kao i timova, Yamaha i Petronas SRT su i dalje prvi, ali sa nešto manjom razlikom u odnosu na Ducati, odnosno fabrički Suzuki Ecstar tim. Već narednog vikenda vozi se trka u Španiji, na stazi Aragon, koja bi, po dosadašnjim rezultatima, trebala više da odgovara Ducatiju i Hondi.

Đorđe Pavićević/TopSpeed